וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלמת מסירת הדירות הזניקה את הרווח התפעולי של חבס פי 2.5 לכ-245 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

16.3.2011 / 14:04

עלות ניהול של הרצל חבס - 6.2 מיליון שקל; חבס מתמקדת בצפון אמריקה ומעבירה את המנכ"ל למטה החדש בארה"ב



יזמית וחברת הנדל"ן המניב , הנשלטת על ידי הרצל חבס, סמי עופר ואודי אנג'ל, מיישמת את אסטרטגית הרחבת פעילות חו"ל ומודיעה על הקמת מטה פעילות בארה"ב במטרה להעמיק פעילותה בצפון אמריקה ולאתר הזדמנויות עיסקיות באזור זה. החברה הצהירה בעבר כי בכוונתה להפנות בשנים הקרובות חלק משמעותי מהשקעותיה ליעד זה.



בעקבות הקמת מטה אמריקאי, הקבוצה מבצעת סבב מינויים בהנהלתה ואף מעבירה את אייל רגב, מנכ"ל הקבוצה, למקום מושבו בארה"ב אשר ינהל משם את פעילות הקבוצה בצפון אמריקה. את כיסאו כמנכ"ל יתפוס רונן עקביה, שמכהן עד כה כסמנכ"ל פיתוח בקבוצה.



אייל רגב, מנכ"ל הקבוצה היוצא הגיב, כי "לאור מצבה הפיננסי האיתן, החליטה הקבוצה להקים זרוע פעילות משמעותית בצפון אמריקה, בנוסף לפעילותה של הקבוצה בישראל ולפעילותה הנרחבת במערב אירופה. אני סבור כי בארה"ב וקנדה טמונות הזדמנויות עסקיות רבות שהקבוצה תדע לנצלם. אני סמוך ובטוח כי המשך העשייה של הקבוצה, תחת שרביטו של רונן עקביה כמנכ"ל הקבוצה תוביל אותה להמשך תנופה וצמיחה".



לדברי הרצל חבס, יו"ר דירקטוריון קבוצת חבס, "ישנה חשיבות גבוהה להקמת מטה פעילות מקומי באזור היעד, וזאת על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי תוך שליטה מקסימאלית ומעורבות מלאה. אני סמוך ובטוח, כי אייל רגב, יוביל בהצלחה את הקמתה וניהולה של זרוע הפעילות של קבוצת חבס בצפון אמריקה. כמו כן, שמנו לנו ליעד להרחיב בעתיד הקרוב את פעילותנו בישראל כמובן ואף במערב אירופה".



השלמת מסירות דירות ברוטשילד 1 ופרויקט yoo הכפילו הכנסות שנתיות של הקבוצה



כמו כן, הקבוצה מפרסמת היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2010. החברה הציגה את הכנסותיה השנתיות בסך כ-841 מיליון שקל - כפול ממדווח בשנה המקבילה. כמו כן, הרווח התפעולי השנתי של החברה זינק פי 2.5 והסתכם בכ-245.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, עברה החברה לרווח נקי של כ-111 מיליון שקל לבעלי מניותיה, בהשוואה להפסד נקי של 34.5 מיליון שקל בשנת 2009.



בשנה האחרונה, רשמה החברה לראשונה את ההכנסות מפרויקט רוטשילד 1 בסך כ-591 מיליון שקל, כאשר מסירת הדירות, שנמכרו במלואן, החלה מרבעון השלישי 2010 וצפויה להסתיים השנה. כמו כן, המשיכה למכור דירות בפרויקט yoo, ממנו נותרו למסירה כ-3% בלבד, בסך כ-208 מיליון שקל לעומת מסירות בסך 387 מיליון שקל בשנת 2009.



בעקבות פעילותה השוטפת, הזרימה החברה לקופתה כ-220 מיליון שקל במהלך 2010, גידול של 7% בהשוואה לשנה מקבילה. לתזרים המזומנים תרמו נכסים מניבים משוויץ ודיבידנד מחברת nsi בסך הכולל של 90 מיליון שקל. נכון למועד הדו"ח, עמדו בקופת המזומנים של החברה כ-411 מיליון שקל בהשוואה ל-197 מיליון בתקופה המקבילה.







גם בסיכום הרבעוני מציגה החברה שיפור הן בהכנסותיה והן ברווחיותה. מחזור הפעילות של הקבוצה ברבעון האחרון של 2010 עלה פי 2.5 לעומת הרבעון אשתקד והסתכם בכ-268 מיליון שקל. הרווח אשר נבע מפעילותה השוטפת של הקבוצה גדל בכ-57% לסך כ-78 מיליון שקל. הרווח הנקי הרבעוני לבעלי מניות הסתכם בכ-41 מיליון שקל - כפול בהשוואה לרבעון המקביל.



דירקטוריון החברה הודיע על חלוקת רווחים לבעלי המניות של הקבוצה, על בסיס תוצאות שנתיות, בהיקף של כ-25 מיליון שקל. דיבידנד במזומן בגובה של כ-62 אגורות לכל מניה אחת ישולם בתחילת אפריל.



עלות שכרם של 5 נושאי משרה בכירים במהלך שנת 2010 הסתכמה בכ-14.3 מיליון שקל. הרצל חבס, באמצעות חברת ניהול, עלה לקבוצה כ-6.2 מיליון שקל, מתוכם כ-4.6 מיליון שולמו כמענק. עלות שכרו של אייל רגב, מנכ"ל היוצא, הסתכמה בכ-4 מיליון שקל, של עמיר ניצני מנכ"ל החברה הבת, בכ-1.5 מיליון שקל ושל דפנה קציר סמנכ"ל שיווק ומכירות, בכ-1.4 מיליון שקל. שחר קליין סמנכ"ל כספים עלה לחברה כ-1.2 מיליון שקל.



הרצל חבס התייחס לתוצאות העסקיות השנתיות באמרו כי "גידול בהכנסות החברה הינו תוצר ישיר של תחילת ההכרה בהכנסות מפרויקט שדרות רוטשילד 1, המשך הכרה בהכנסות מפרויקט yoo tel aviv ברווחיות נאה וכלה בשורת הרווח הנקי ותזרים המזומנים. האסטרטגיה של הקבוצה בישראל מתמקדת ביזום פרויקטים ייחודיים משמעותיים בגודלם. יתרות נזילות משמעותיות בנוסף למקורות אשראי שאינם מנוצלים כיום, יאפשרו לנו הוצאה אל הפועל של התוכנית האסטרטגית להרחבת הפעילות בתחום הנדל"ן בישראל, במערב אירופה ובצפון אמריקה. בשנים הקרובות חלק משמעותי מהשקעותינו יופנה ליעדים אלו, זאת במקביל לאיתור עסקאות משמעותיות והרחבת פעילות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully