וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הורדת הדירוג: ממשלת פורטוגל הצליחה לגייס מיליארד יורו בהנפקת אג"ח

סוכנויות הידיעות

16.3.2011 / 14:40

הממשלה הנפיקה אג"ח ל-12 חודשים בריבית ממוצעת של 4.3% לעומת ריבית של 4.06% בהנפקה הקודמת



ממשלת פורטוגל הצליחה לגייס היום מיליארד יורו (1.40 מיליארד דולר) בהנפקת אג"ח על אף הורדת דירוג האשראי שלה על ידי סוכנות מודי'ס.







משרד האוצר של פורטוגל הנפיק אג"ח ל-12 חודשים בריבית ממוצעת של 4.331% לעומת ריבית של 4.057% בהנפקה הקודמת ב-2 במארס, בהתאם לתחזיות אנליסטים. על אף העלייה, הריבית היתה מתחת לשיא שנרשם בהנפקת אג"ח בדצמבר. הביקוש להנפקה היה גבוה פי 2.2 מההיצע.



אתמול הורידה מודי'ס את דירוג האשראי של פורטוגל בשתי דרגות ל-a3 - רמה הגבוהה בארבע דרגות בלבד מרמת אג"ח זבל - בעקבות ירידה בתחזיות הצמיחה של המדינה ועל רקע חששות כי הממשלה לא תצליח לעמוד ביעדיה להפחתת הגירעון. הסוכנות פירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה - מהלך שפירושו צפי להורדות דירוג נוספות.



כלכלני מודי'ס הזהירו כי העלאת ריבית בגוש היורו תחמיר את מצבה של פורטוגל, שמנסה בימים אלה להפחית את הגירעון הרביעי בגודלו בגוש היורו ולהימנע מהצורך לבקש חילוץ בינלאומי כמו יוון ואירלנד. ממשלת פורטוגל העלתה מסים בשבועות האחרונים ומובילה את תוכנית הקיצוצים החריפה ביותר במדינה מזה שלושה עשורים, במאבק לזכות מחדש באמון המשקיעים בשוקי האג"ח.



ראש ממשלת פורטוגל, ג'וזה סוקרטס, אמר אתמול כי החלטתה של מפלגת האופוזיציה הגדולה לא לתמוך באמצעי הצנע של הממשלה עלול להביא את המדינה לבקש חילוץ. היום אמר שר האוצר הפורטוגלי, פרננדו טקסיירה דוס סנטוס, דברים דומים. "אם לא יאושרו אמצעים חדשים, המדינה תיאלץ לפנות לסיוע חיצוני", אמר טקסיירה דוס סנטוס בועדת התקציב של הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully