וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים החלו בהקמת 980 דירות למגורים שבנייתן עוכבה במינהל מאז 2009

עמירם כהן

16.3.2011 / 15:57

ההשקעה בהקמת הדירות עשויה להגיע ל-350 מיליון שקל והקמתן תארך 2-3 שנים



בראשית השבוע, בעקבות אישורים שקיבלו ממינהל מקרקעי ישראל, החלו הקיבוצים במהלכים ראשונים לבניית 980 דירות שבנייתן הוקפאה מאז אוקטובר 2009.



המינהל החליט על הקפאת הבנייה בקיבוצים לאחר שהתברר כי קיבוצים רבים משכירים דירות לשוכרים חיצוניים, וזאת בניגוד להסכמי החכירה שלהם עם המינהל שטען שמדובר בשימוש חורג.



מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור (ולוולה) אמר כי חידוש הבנייה יאפשר חידוש קליטת חברים חדשים בקיבוצים ויקל על מצוקת הדיור באיזורי הפריפריה, בהם מצויים 75% מהקיבוצים בישראל.



בהסכמות שאיפשרו את חידוש הבנייה נקבע כי הקיבוצים ישלמו למינהל 5% מדמי השכירות שהם גובים מהשוכרים במרכז הארץ, בתנאי שההשכרה במרכז הארץ לא תעלה על 25% ממצאי הדירות בקיבוצים, ותהיה מיועדת לשוכרים שבכוונתם להשתקע בקיבוצים, לסטודנטים, לעובדים חיצוניים חיוניים וכו'. מגבלות קלות בלבד יוטלו על קיבוצים בקו העימות ובפריפריה, והם לא יידרשו לשלם למינהל.



עוד נמסר, כי ברגע האחרון הוציא המינהל מההסכם נושא שהיה עלול לטרפד את ההסדר כולו, לאחר שקבע כי ההסדר לא יחול על קיבוצים שהחלו בהליך הפרטת הדיור ("שיוך") לחברים. מדובר ב-160 קיבוצים מופרטים ("מתחדשים") שהחלו בהליכי השיוך, אך עדיין לא סיימו אותם. הוצאתם ממסגרת ההסכם על חידוש הבנייה הייתה עלולה לטרפד את ההסכם כולו, שהושג לאחר חודשים רבים של מו"מ.



ההסכם אינו כולל 11 קיבוצים מופרטים בהם הסתיים הליך השיוך, ובקיבוצים אלה על החברים עצמם, ולא על קיבוציהם, לפנות אישית למינהל בבקשה להיתרי בנייה.



לפי הערכה זהירה, ההשקעה בהקמת הדירות שהופשרו לבנייה (לא כולל המגרשים) עשויה להגיע ל-350 מיליון שקל והקמתן תארך 2-3 שנים ממועד קבלת ההיתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully