וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תכיר בחכירת קרקעות על ידי עסקים כהוצאה מוכרת במס

רנית נחום-הלוי

16.3.2011 / 17:41

ביהמ"ש המחוזי החליט כי בקרקעות המוחכרות על ידי עסקים גם לתקופות ארוכות של כ-100 שנה, ההוצאה תוכר במס



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אלטוביה מגן, פסק באופן תקדימי כי דמי חכירה שמשלמים מפעלים היושבים על קרקע חכורה של מינהל מקרקעי ישראל, מותרים כהוצאה ואינם הוניים. בכך קיבל בית המשפט את טענת חברת קר פרי בחולון בתביעה שהגישה נגד רשויות המס, בה טענה כי דמי החכירה ששילמה מהווים הוצאה מאחר והם אינם בעלי הקרקע, אלה המדינה.



מדובר בתיק עקרוני שנדון בבית המשפט המחוזי כבר בשנת 2005, אז פסק השופט מגן כי ההוצאה תוכר במס. רשות המסים - בשם המדינה - עירערה לבית המשפט העליון על פסק הדין בטענה כי לא ניתן לראות את דמי החכירה כהוצאה, מכיוון שבפועל החוכרים הם בעלי קרקע לכל דבר. לטענת המדינה, בית המשפט המחוזי לא לקח בחשבון את הפוטנציאל על הקרקע, וחידוש חוזה החכירה שנעשה לחברה למשך 98 שנה.



בית המשפט העליון החליט להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי, והשופט מגן החזיק בעמדתו כבראשונה. "אין לייחס חשיבות אקסקלוסיבית לצורה או לאופן התשלום או למשך השכירות או החכירה. לגבי ההשקעה שעשתה החברה במקרקעין ב-1996, חמש שנים לפני תום תקופת החכירה מקורית, הן היו רשאיות להניח שהסכמי החכירה יחודשו ובמקרה של פינוי מקרקעין הן יפוצו על השקעותיהן".



"פסק הדין התקדימי מתיר את דמי החכירה כהוצאה וקובע כי הם אינם הוניים", מסביר עו"ד לוקר. "ישנם הרבה מאד עסקים ומפעלים הישובים על קרקעות מדינה. משמעות פסק הדין היא כי אותם עסקים וחברות שהחכירו קרקע מהמינהל יוכלו לקבל החזר על ההשקעה בחכירת הקרקע. מדובר בהוצאה מהותית וגבוהה שעשויה להגיע למאות אלפי שקלים בשנה, עכשיו ניתן להכיר את זה הוצאה מוכרת במס".



את חברת קר פרי חולון ייצגו עו"ד הראל לוקר, ד"ר אמיר שויצקי ואיתן מרנס ממשרד ש. פרדימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully