וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי ההסתדרות והאוצר ייפגשו הערב בניסיון לסיים את שביתת העובדים הסוציאליים

חיים ביאור

16.3.2011 / 18:58

יו"ר ההסתדרות וסגן שר האוצר ינסו לגבש סופית את הסכם השכר הקיבוצי לעובדים הסוציאליים



יו"ר ההסתדרות עופר עיני, סגן שר האוצר יצחק כהן והצוותים המקצועיים ייפגשו הערב במשרד האוצר בירושלים, בניסיון לגבש סופית את הסכם השכר הקיבוצי החדש לעובדים הסוציאליים ולהביא בכך לסיום השביתה.



נציגי האוצר וההסתדרות יתמקדו בנקודה האחרונה שטרם הושגה לגביה הסכמה: שאלת הפיקוח על השימוש בכספים שהמדינה מעבירה לעמותות המעניקות שירותי רווחה מופרטים. הצדדים ינסו ליצור מנגנון שיבטיח כי תוספות השכר ל-5,000 עובדים סוציאליים המועסקים בעמותות אלה, אכן יגיעו אל העובדים ולא יופנו למטרות אחרות, כגון ניפוח שכרם של המנכ"לים ויתר הבכירים בעמותות.



יתר הסעיפים של הסכם השכר כבר סוכמו: העובדים הסוציאליים יקבלו תוספת ממוצעת של 25%. חלק מהתוספת יהיה סכום שקלי קבוע של 1,100 שקלים אשר ישולם לכל עובד. דבר זה יבטיח את עיקרון הדיפרנציאליות בתוספת השכר: עובדים ששכרם נמוך יקבלו באופן זה תוספת שכר של מעל 40%, בעוד שעובדים בעלי שכר גבוה יסתפקו בתוספת של 12%.

עוד הוסכם כי שבוע העבודה של העובדים הסוציאליים יתארך בשעה וחצי, כלומר הם יעבדו 40.5 שעות בשבוע במקום 39 עד כה. העובדים הסוציאליים בעמותות יקבלו שכר התחלתי של 7,000 שקלים ויחולו עליהם הסכמי שכר עתידיים עליהם תחתום ההסתדרות במגזר הציבורי בשנים הבאות.



זו הפעם הראשונה שעובדים בגופים לא ממשלתיים יהנו מהסכמי שכר שייחתמו במגזר הציבורי. תוקפו של ההסכם יהיה עד סוף 2014 ובמהלכו העובדים הסוציאליים יהיו חייבים להימנע מתביעות חדשות ולשמור על "שקט תעשייתי".



עשרות עובדים סוציאליים וסטודנטים לעבודה סוציאלית שאינם מרוצים מהסכם השכר שגובש, קיימו אתמול והיום הפגנות מחאה ליד בית ההסתדרות בתל אביב. לטענתם, ההסכם שגובש אינו משפר את תנאי שכרם של העובדים - שימשיכו להיות ירודים לעומת קבוצות עובדים אחרות. בהסתדרות טוענים כי מאחורי הפגנות אלה עומדים גורמים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully