וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 31 מיליון שקל נגד מ.ת.מ בשל הצעת רכש

הילה רז

16.3.2011 / 19:13

זאת בטענה שהחברה ביצעה הצעת רכש מקפחת שפוגעת בזכויות ציבור המשקיעים



מיכאל ספרא, בעל מניות לשעבר בחברת מ.ת.מ מבני תעשייה ומלאכה, הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך 31 מיליון שקל נגד החברה בטענה שביצעה הצעת רכש מקפחת שפוגעת בזכויות ציבור המשקיעים.



בסוף 2010 פירסמה מ.ת.מ מבני תעשייה ומלאכה הצעת רכש לרכישת המניות המוחזקות על ידי הציבור בחברה. לטענת ספרא, המחיר המוצע בהצעת הרכש לרכישת מניות המיעוט היה נמוך מה"שווי ההוגן" של מניות אלו ושל החברה. ספרא צירף חוות דעת של הכלכלן עודד מלניק ושמאי המקרקעין ארי מנדלסון ובאמצעותה מנסה להראות כי הצעת הרכש בוצעה בחוסר תום לב, בחוסר הגינות ותוך הטעיית הציבור ומניעת מידע מהותי ממנו.



בעלי השליטה בחברה הם בני משפחת קדם: אייל, יונתן, יצחק ועמית המחזיקים בחברה בחלקים שווים באמצעות חברה פרטית שבבעלותם י.פ.ע.א נכסים והשקעות.



ספרא מציין באמצעות עו"ד רונן עדיני ואפי שאשא כי הוא לא נענה להצעת הרכש אך לפי הוראות הדין נרכשו מניותיו ברכישה כפויה על ידי מ.ת.מ.



לגרסת ספרא החברה החסירה והסתירה בדו"חותיה התקופתיים מידע מהותי מציבור המשקיעים, ולא גילתה אותו כנדרש. לשיטתו, רק עקב דרישת רשות ני"ע שטענה כי הדו"חות אינם ערוכים כדין ואינם כוללים גילוי הוגן של נכסי הנדל"ן של החברה, נאלצה החברה בשנת 2010 לתקן את הדו"חות הכספיים, ולהציגם מחדש. בשל מחדלי הדיווח, הוא מוסיף, הופסק המסחר במניות החברה בבורסה למשך כחודשיים.



בתביעה נטען כי מחיר המניה בהצעת הרכש שעמד על 60 שקל למניה לא שיקף את השווי האמיתי של המניה, והעיד על חוסר תום הלב של החברה. זאת, מאחר שמחיר המניה שננקב על ידה בהצעת הרכש הראשונה, מינואר 2009 היה 16.15 שקל. לטענתו, בפרק הזמן שחלף מאז הצעת הרכש הראשונה לבין זו שהתקבלה לבסוף לא חל כל שינוי במצבה הכלכלי של החברה, ובמצב נכסיה. לכן לכאורה, לא היתה כל סיבה לשנות את מחיר הצעת הרכש, ובוודאי שלא להכפילו פי 3-4.



ספרא סבור כי העובדה שהחברה הכפילה את מחיר הצעת הרכש מבלי שחל כל שינוי מהותי במצבת נכסיה, מעידה כי החברה ידעה שהמחיר המוצע אינו הוגן ואינו משקף את השווי האמיתי של החברה. לטענתו, גם ההצעה הנוכחית נמוכה במידה ניכרת מהשווי הנכון והאמיתי של המניה, העומד על כ-154 שקל למניה, משמע ההפרש הינו כ-94 שקל למניה.



מחברת מ.ת.מ לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully