וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראק אן.וי השלימה רכישה של 6 מרכזים מסחריים בגרמניה ב-300 מיליון שקל

ערן אזרן

16.3.2011 / 20:13

לצורך השלמת העסקה קיבלה החברה הלוואת של כ-262 מיליון שקל; לפני שבועיים גייסה 200 מיליון שקל באג"ח



חברת בראק קפיטל פרופרטיז אן.וי, המנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים, דיווחה הערב (ד') כי הושלמה העסקה לרכישה של 6 מרכזים מסחריים בגרמניה תמורת 309 מיליון שקל (65 מיליון יורו).



לצורך השלמת העסקה בראק קיבלה הלוואת נון-ריקורס (שהבטוחה היחידה בגינו הנו הנכס עצמו) של כ-262 מיליון שקל (85% מהיקף העסקה). מנכ"ל החברה ציין בעבר כי העסקה הינה חלק מהאסטרטגיה של בראק להרחיב את פעילותה בגרמניה. "מדובר בנכסים איכותיים, המושכרים לשוכר מוביל לתקופה ארוכה, שמבטיח לבראק תזרים מזומנים יציב וגבוה לאורך פרק זמן ממושך, ושיבוא לידי ביטוי בתוצאותיה של החברה במהלך 2011", אמר אז.



חמישה מתוך המרכזים הנרכשים ממוקמים במערב גרמניה, והמרכז השישי בעיר דרזדן שבמזרח המדינה. כל המרכזים המסחריים הנרכשים מושכרים למשך תקופה ארוכה של כ-15 שנה לרשת קמעונית מובילה מגרמניה, ולשוכרת ישנן 3 אופציות להארכת תקופת השכירות ב-5 שנים נוספות בכל פעם. הנכסים מניבים כיום דמי שכירות שנתיים של כ-24.5 מיליון שקל (כ-5.15 מיליון יורו), המייצגים תשואה של כ-7.9% על ההשקעה.



בראק השלימה לפני כשבועיים גיוס של 200 מיליון שקל באיגרות חוב. במסגרת ההנפקה, החברה הקצתה סדרה חדשה של איגרות חוב (סדרה א'), צמודה לממד המחירים לצרכן ובעלת מח"מ של 5.5 שנים, כאשר תשלום הקרן על יתבצע בין השנים 2014-2020. הריבית שנקבעה להנפקה עמדה על 4.8%. התמורה הכללית אמורה להמשיך ולשמש את החברה לבנייה ולקנייה של נכסים חדשים בגרמניה.



בראק קפיטל פרופרטיז, שבשליטת שמעון ויינטרוב ורונן פלד, השלימה בתחילת דצמבר 2010 הנפקת מניות ראשונה לציבור בהיקף של כ-67 מיליון שקל בבורסה של תל אביב. החברה, המנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים, מתמקדת בשוק הנדל"ן הגרמני, ובעיקר באזור דיסלדורף. לחברה 22 נכסים מניבים בהיקף של כ-264 אלף מטר בעלי שיעור תפוסה של 95%, וכן קרקע להשבחה. בעלת השליטה החברה היא קבוצת בראק קפיטל ועם בעלי מניותיה נמנים גם שלמה נחמה (לשעבר יו"ר בנק הפועלים ואריסון השקעות), אביגדור וילנץ (מייסד חברת גלילאו שנמכרה למארוול האמריקנית), קבוצת אלייד, פרופ' יצחק סוארי ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully