וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שביטלו טיול ליפאן עשויים לקבל רק חלק מכספם

מאת זוהר בלומנקרנץ

17.3.2011 / 7:13

בענף התעופה בישראל העריכו כי היקף הביטולים בשלושת החודשים הקרובים מגיע לכ-1,000 נוסעים. חברות התעופה משנות את מסלולי הטיסות כדי לקצר את משך השהייה ביפאן



>> נוסעים שביטלו טיולים ליפאן יקבלו רק חלק מכספם חזרה, כך אמר אתמול אחד ממנהלי הנסיעות הגדולים במדינה. עם זאת, חברות תעופה, כמו לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס, הודיעו אתמול כי ישיבו את מלוא הכסף לנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה עד 11 למארס לטיסות שאמורות היו להמריא עד 30 באפריל.

לדברי המנהל, "היפאנים, בניגוד לספקי תיירות אחרים, דרשו את הכסף מראש. לא נוכל להחזיר את מלוא תשלומי הטיול לנוסעי קבוצות ישראלים שביטלו את נסיעתם". לדבריו, בשלב הראשון מוצע לנוסעים לדחות את נסיעתם למועד אחר ולהשתמש בכסף לכיסוי הוצאות הטיול. "נוסעים שלא יסכימו לצאת בתאריך אחר ליפאן יוכלו לקבל את כספם חזרה, בניכוי חלק מסוים מהכסף", אמר.



המנהל הסביר כי לא מדובר בדמי ביטול, אלא בכסף שנועד לכסות הוצאות שקשורות לטיפול החברה בטיול. לדבריו, יש לאזן בין שמירה על האינטרס של הלקוחות לבין המשך פעילותה של חברת הנסיעות.



כ-15 אלף ישראלים בממוצע מבקרים מדי שנה ביפאן. בענף התעופה העריכו אתמול כי היקף הביטולים בשלב זה מגיע לכאלף נוסעים בשלושת החודשים הקרובים, בעיקר של קבוצות מטיילים. בחברת דרכים, מהמובילות בתחום הנסיעות ליפאן, היו רשומים 500-600 מטיילים במארס-מאי, לדברי מנהלה אייל אלפרט.



לדברי זיידנמן, מחיר כרטיס טיסה במחלקת תיירות מישראל דרך סיאול ליפאן הוא 1,250-1,800 דולר, ואילו מחיר כרטיס טיסה במחלקת עסקים מגיע ל-3,500 דולר. "מי שכירטס אצלנו טיסה לחודש הקרוב וביטל את נסיעתו יקבל את כספו חזרה", אמר זיידנמן.



בשל החשש מפגיעה של קרינה רדיואקטיבית ביפאן, חברות תעופה בעולם משנות את מסלולי הטיסות. מנכ"ל סוויס בישראל, אבנר גורדון, אמר אתמול כי החברה השווייצית הפסיקה להלין את צוותי האוויר שלה בטוקיו. הטיסה עוצרת לנחיתת ביניים בהונג קונג, שם מתחלפים לדבריו אנשי הצוות, ואחר כך ממשיכים ליפאן.



החברה השווייצית מפעילה 14 טיסות סדירות לשבוע, בין נתב"ג לציריך וממנה. חברת לופטהנזה הסיטה את פעילותה משדה התעופה נריטה בטוקיו לנגויה ולאוסקה. כמו כן, החברה הגרמנית מבצעת עצירת ביניים בסיאול כדי להחליף את אנשי הצוות ולהצטייד בדלק, וכך לקצר כמה שיותר את שהיית מטוסיה על הקרקע ביפאן.



דובר לופטהנזה בישראל, טל מושכל, אמר אתמול כי החברה אף הוסיפה שתי טיסות, מפרנקפורט ומינכן, כדי לענות על הביקוש, בעיקר של נוסעים שמבקשים לעזוב את יפאן.



גם אוסטריאן איירליינס החלה לבצע נחיתת ביניים בסיאול בקו הטיסה ליפאן וממנה, כדי להחליף אנשי צוות ולהצטייד בדלק. טיסה החברה האוסטרית נחתה אתמול בשדה התעופה נריטה, שבטוקיו. החברה האוסטרית מפעילה 14 טיסות לשבוע בקו תל אביב-וינה.



עם זאת, יש חברות תעופה שפועלות בישראל שממשיכות לבצע את טיסותיהן ליפאן בלא שינוי. לדברי מנכ"לית בריטיש איירוויס, יעל קטן, החברה ממשיכה לטוס לשני שדות תעופה בטוקיו.



בענף התעופה העריכו כי עיקר תנועת הנוסעים היא מיפאן החוצה, וכי תנועת התיירים פסקה כמעט לחלוטין. מדינות רבות, כולל ארה"ב, פירסמו אזהרות לאזרחיהן והמליצו להימנע מביקורים בארץ השמש העולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully