וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייקון עם גינונים אירופיים

אמיתי זיו

17.3.2011 / 7:11



>> מעניין להסתכל על גרף מסע הרכישות של דרהי בישראל. טיפין טיפין השתלט המשקיע הצרפתי על hot. זה התחיל במאי 2009, כשרכש 15% ממניות hot מבנק לאומי, המשיך ברכישות 2% ו-3% ממניות דיסקונט ובינלאומי, המשיך ברכישות מהציבור בהצעת רכש, ולבסוף רכישות מיצחק תשובה, אליעזר פישמן ונוני מוזס.

מדובר במהלך מרשים מכמה היבטים: ראשית, דרהי הצליח לנטרל ולדחוק החוצה כמה מאנשי העסקים החזקים בשוק הישראלי. מדי פעם יצאו גצים מפארק יקום, אבל בסך הכל דרהי לא קנה לו אויבים חדשים בישראל. להפך, אנשיו דאגו תמיד להסביר כי דרהי אינו מבצע השתלטות עוינת על החברה.



שנית, המהלך מרשים מבחינה פיננסית. בלי לגייס כסף מהציבור, השקיע עד עכשיו דרהי ברכישת מניות החברה 1.5 מיליארד שקל, וצפויות עוד השקעות של מאות מיליוני שקל עד לסיום ההשתלטות. עוד חריג הוא ש-hot היא חברה שאינה מחלקת דיווידנדים בינתיים. המשמעות היא שבניגוד לעסקות אחרות בשוק התקשורת, שבהן הרוכשים ניגשו לעסקות רכישה ממונפות ומיהרו להוציא מהחברות דיווידנדים גדולים, דרהי מגלה סבלנות כלפי הנכס שלו.



שלישית, המהלך מרשים מבחינה אסטרטגית. תוך כדי מסע הרכישות של hot דרהי רוכש גם את מירס ומקים דה-פקטו קבוצת תקשורת בישראל. דרהי ממנה כעת גם את סטלה הנדלר שעתידה להיות מנהלת-על של אותה הקבוצה.



hot עושה חיל בעידן דרהי. נזכיר כי את נתח המניות הראשון שלו הוא רוכש במחיר של 33.5 שקל. את העסקה הנוכחית הוא עושה ב-54.5 שקל. זאת אומרת, החברה הגדילה את שוויה ב-60% במשך התקופה. דו"חות החברה מהשבוע האחרון חושפים עלייה גם בכל המדדים האחרים.



דרהי הוא איש עסקים ממולח. הוא מסמן יעדים ופוגע. הוא מבין מצד אחד בפיננסים ובהנדסה מן הצד השני. ועושה כל זאת בלי רעש וצלצולים. האתגר הגדול הבא של דרהי הוא מכרז תדרי הסלולר שבו מירס חייבת לנצח. יש להניח שגם לאתגר הזה ייגש דרהי בנחישות וברגישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully