וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פורסקוור החלה במרחב משותף

גיא גרימלנד

17.3.2011 / 7:11



>> ה"סן פרנסיסקו כרוניקל", שפירסם באחרונה כתבה שעסקה בתופעת ה-coworking, תיאר מה קורה כעת בארה"ב בהיבט זה. בכתבה שכותרתה "מרחבים משותפים - גל העתיד", מסופר כיצד מקומות כמו sandbox suites, מתחם משרדי קהילתי, הופכים להיות הדבר הבא בעמק הסיליקון.

"נוודי הלפטופים - אותו שבט גדל והולך של אנשים שניתן היה למצוא מקלידים בבתי קפה עם רשתות אלחוטיות - מתחילים להצמיח שורשים", נכתב בכתבה. היתרון של עבודה במרחב עבודה משותף אינו מסתכם רק בהפריה הדדית. בחלק מהמקומות ישנם גם חדר לשיחות ועידה ומכונת אספרסו. המתחמים מספקים גמישות יוצאת דופן בהיבט של שכר דירה, במקום להתחייב למשרדים שעלות השכירות שלהם נאמדת באלפי שקלים בחודש. ניתן לקיים במקום גם פגישות עם לקוחות ושותפים.



פרד וילסון, מנהל בקרן ההון סיכון יוניון סקוור ואחד הבלוגרים המפורסמים בעולם בתחום ההון סיכון, נדרש לעניין בפוסט שפירסם בספטמבר 2010: "מעולם לא הייתי חובב של אינקובטורים (חממות טכנולוגיות - ג"ג). חלקם הראו שהמודל עובד. המועדף עלי הוא 'בטא וורקס' בניו יורק, שהוא יותר מאינקובטור. אחד ההיבטים של האינקובטורים הוא הרעיון שמספר רב של פרויקטים מתחלקים באותו מתחם. פורסקוור, curbed ו-hard candy shell חלקו משרד אחד וזכו ללא מעט יתרונות בזכות העבודה המשותפת, אף שהן חברות שונות שעובדות על דברים שונים. אנחנו רואים את סגנון העבודה הזה קורה בכל עולם הסטארט-אפים. אני ממליץ לחברות צעירות לנהוג כך. היתרונות העיקריים של עבודה בסגנון כזה באים לידי ביטוי בשיתוף ידע, ביצירת אנרגיה גבוהה, השראה תרבותית והפחתת עלויות. שמעתי סיפורים רבים על מפתחי תוכנה שניגשו לשוחח עם מפתחי תוכנה מחברות אחרות כדי לדון אתם בבעיות טכנולוגיות שנתקלו בהן".



אחד המתחמים הקוליים בניו יורק נקרא granddaddy. הוא שייך לקבוצת יזמים שגייסו 20 אלף דולר מאתר kickstarter (אתר שמאפשר ליזמים לגייס כסף לרעיונותיהם מהציבור הרחב - ג"ג). אחד המתחמים המשותפים הידועים בארה"ב הוא dogpatch labs, שיש לו משרדים בסן פרנסיסקו, בוסטון וניו יורק. אחת החברות שיצאו מ-dogpatch labs היא instagram, שפיתחה אפליקציית מובייל המאפשרת לשתף תמונות שהפכה לפופולרית מאוד. יש גם מתחם ברחוב 23 בניו יורק שנקרא ingoodcompany, שאליו מגיעות אך ורק נשים יזמיות. מתחם אחר בשם green spaces מיועד רק לסטארט-אפים מתחום איכות הסביבה והקלינטק.



וילסון מסיים את הפוסט שלו בהמלצה לכל סטארט-אפיסט בודד או זוג יזמים לעבוד במתחם עבודה משותף. "זה מצמצם עלויות, אבל זו לא הסיבה הטובה ביותר לעשות זאת. אתה מקבל מידע, יש אנרגיה במקום כזה והרבה חברים. אי אפשר לשים תג מחיר על הדברים האלה כשאתה מקים סטארט-אפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully