וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בתעשיית קרנות הנאמנות: בתוך שלושה ימים הציבור פדה 1.25 מיליארד שקל

מאת נועם בר

17.3.2011 / 7:11

הפדיונות הגבוהים ביותר היו בקרנות הקונצרניות וקרנות אג"ח כללי שפדו יחד 600 מיליון שקל



>> הצונאמי ביפאן מגיע לענף קרנות הנאמנות. על פי נתוני מיטב, בתוך שלושה ימים בלבד הגיעו פדיונות הציבור מענף קרנות הנאמנות ל-1.25 מיליארד שקל. זאת על רקע חששות המשקיעים מהאירועים ביפאן.

השיא היה ביום שלישי השבוע אז נפדו מהענף 700 מיליון שקל. הפדיונות הגבוהים ביותר היו בקרנות הקונצרניות וקרנות אג"ח כללי שפדו יחד 600 מיליון שקל. מהקרנות המנייתיות נפדו 250 מיליון שקל. בו בזמן בקרנות הכספיות - הסולידיות שבענף - נרשמה התעוררות והן גייסו בשלושה ימים 300 מיליון שקל. מתחילת מארס נפדו מקרנות הנאמנות המסורתיות, אלו שלא כוללות את הקרנות הכספיות, 1.8 מיליארד שקל. לעומת זאת היקף הגיוסים בקרנות הכספיות במארס הוא בינתיים מיליארד שקל.



נתוני מיטב לפברואר מראים כי בזמן שבית ההשקעות פסגות ממשיך לאבד נכסים מקרנות הנאמנות שלו וסופר פדיונות של יותר מ-550 מיליון שקל, קרן נאמנות שלו מובילה גם את הקרנות המגייסות. על פי נתונים שפירסם מיטב, קרן "פסגות מודל קונצרני" המנהלת 950 מיליון שקל, גייסה במהלך פברואר 365 מיליון שקל - 100 מיליון שקל יותר מהמקום השני בענף, קרן "אי.בי.אי ריבית משתנה" שגייסה בפברואר 255 מיליון שקל.



גם בקרב הקרנות הפודות בולט פסגות כשקרן "כספית שקלית" שלו המנהלת נכסים בהיקף של 1.4 מיליארד שקל פדתה בפברואר 192 מיליון שקל. הבאה בתור במצעד הפודות היא "דש שקלית ללא מניות" שפדתה בפברואר 175 מיליון שקל ונשארה עם היקף נכסים מצומק של 133 מיליון שקל בלבד.



הפדיונות בפסגות ממשיכים מגמה שהחלה כבר לפני שלושה חודשים בדצמבר 2010. פסגות החליט אז בצעד שהפתיע את השוק, להתחיל לגבות דמי ניהול בקרנות הכספיות שלו - צעד שגרם לכך שמאז נפדו ממנו יותר מ-5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully