וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האי-ודאות - קופות הגמל סגרו גם את פברואר בתשואה חיובית

נועם בר

17.3.2011 / 7:11

מנכ"ל הגמל של הדס ארזים, אילן ארצי: אנחנו מנצלים את הפאניקה שנוצרה בשווקים בגלל האסון ביפאן ומגדילים אחזקה במניות; לא כל הירידות מוצדקות ויש חברות שיכולות ליהנות מהמשבר - כמו חברות אנרגיה ירוקות



>> רגע לפני המשבר ביפאן ולמרות רצף המהומות במזרח התיכון מסכמת תעשיית הגמל חודש שני של תשואות חיוביות ב-2011. רוב הקופות רשמו בפברואר תשואות חיוביות, בהובלת קופת הגמל של מגדל עם תשואה של 0.8%. בין הבודדות שסגרו את פברואר בתשואה שלילית נמצאות הקופות של הלמן אלדובי עם תשואה שלילית של 0.25%.



בפברואר, מי שהיה חשוף יותר לשוקי המניות של ארה"ב ואירופה - נהנה יותר. בעוד שבשוק בתל אביב מדדי המניות המרכזיים ירדו, מדדי המניות בחו"ל הניבו בחודש החולף תשואה של יותר מ-3%.

קופות הגמל של בית ההשקעות אקסלנס תפסו בפברואר את המקום השני בדירוג התשואות. באקסלנס קיבלו בחודשים האחרונים החלטה להגדיל את משקל מניות חו"ל בתיק המניות הכולל.



"כ-45% מתיק המניות מושקע כיום בחו"ל; זה עזר לנו בפברואר", אמר אתמול יורם מנחם, מנכ"ל קופות הגמל באקסלנס. לדבריו, עסקות גידור שעשו באקסלנס להקטנת החשיפה של הקופות למט"ח מנעו פגיעה בתשואה שהושגה בחו"ל, בעקבות היחלשות של 1%-2% שנרשמה בדולר וביורו לעומת השקל. "דאגנו שהחשיפה שלנו לחו"ל תהיה גדולה יותר מהחשיפה למט"ח", הוסיף מנחם.



עוד אמר מנחם כי בפברואר הרוויח גם מי שתיק האג"ח שלו היה צמוד ועם מח"מ קצר: "כשיש אינפלציה, נכון יותר להחזיק באג"ח כאלה. באקסלנס קיצרנו את המח"מ של התיק ל-3-3.5 שנים, שזה מח"מ בינוני-קצר".



עד עתה, לדבריו, המשבר ביפאן לא גרם לאקסלנס לשנות אסטרטגיה ולא מורגשת פאניקה במוקדי שירות הלקוחות. "אנחנו עם היד על הדופק, אבל לא ממהרים להגדיל את רכיב המניות ולשנות את תמהיל התיק. לא נכון לשנות בגלל משברים אסטרטגיה של תיק שמנוהל לטווח ארוך".



בהדס ארזים, לעומת זאת, מספרים כי אם בתחילת השבוע הם התאפקו לא למהר לנצל הזדמנויות ולהגדיל את האחזקה במניות, הרי ביום שלישי כשהירידות בשווקים בעולם ובישראל התחזקו - הם החלו לרכוש מניות בישראל ובארה"ב.



"זה הזמן שגופים מוסדיים מנצלים את הפאניקה", אמר אילן ארצי, מנכ"ל הגמל בהדס ארזים. "אני לא רואה סיבה לחלק גדול מהירידות במניות, כמו במניות הבנקים. יש אפילו חברות שיכולות ליהנות מהמשבר ביפאן, כמו חברות בארה"ב שמתחרות בחברות יפניות וחברות אנרגיה ירוקה".



גם קופות הגמל של הדס ארזים נהנו בפברואר מהעליות במניות חו"ל - שליש מתיק המניות שם מושקע מעבר לים. עם זאת, ארצי סיפר כי הם לא לוקחים את סיכון החשיפה למט"ח בחשיפה לחו"ל והיא מגודרת כמעט במלואה. מתחילת 2011 מובילות קופות הגמל של ילין לפידות את הענף עם תשואה מצטברת של כ-1.7%.



אשראי לא סחיר



רפי חן, משנה למנכ"ל אלטשולר שחם שהקופות שלו מדורגות במקום השלישי בתשואות המצטברות ל-2011, מפרט את האסטרטגיה של בית ההשקעות: "בחודשים האחרונים אנחנו מטים את ההשקעות שלנו לשני כיוונים מרכזיים. בצד המנייתי, אנחנו מחפשים חברות בינלאומיות, מערביות ובעלות אוריינטציה עסקית למזרח הרחוק, בפרט לסין ולהודו, כמו מקדולנדס ו-וולמארט. החברות האלה נהנות מההתרחבות של מעמד הביניים בשווקים האלה".



הכיוון שעליו מצביע חן הוא התמקדות באשראי לא סחיר שניתן לפרויקטים תשתיתיים, כמו כביש חוצה ישראל וקידוח הגז תמר: "באשראי כזה ניתן להשיג ריבית הרבה יותר גבוהה מזו השוררת כיום בשוק האג"ח הסחירות".



גם בהסתכלות ארוכת טווח של שלוש שנים מובילות קופות הגמל של ילין לפידות עם תשואה של יותר מ-34%. בצד השני של הטבלה נמצאות קופות הגמל שרכשה פסגות מפריזמה עם תשואה מצטברת בשלוש השנים האחרונות של 6.5% בקופת קרן אור, ושל 11% בקרן ההשתלמות כנרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully