וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: תדיראן טלקום תעבור לבעלות שמלצר תמורת 6.2 מיליון שקל

מאת חיים ביאור

17.3.2011 / 8:30

איש העסקים שלמה שמלצר גבר על חברת סינאל, לאחר שהבטיח להסתפק בקיצוץ של 20% מכוח האדם בתדיראן טלקום. שמלצר ירכוש את החברה באמצעות חברת אפקון שבבעלותו



>> בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קיבל אתמול את המלצת המפרק הזמני של תדיראן טלקום להעדיף את הצעת איש העסקים שלמה שמלצר לרכישת הבעלות המלאה על החברה, תמורת 6.2 מיליון שקל.

שמלצר, שירכוש את תדיראן טלקום באמצעות חברת אפקון שבבעלותו, יזרים בתחילה 2 מיליון שקל במזומ לקופת הפירוק. את יתר הסכום (4.2 מיליון) יעביר מ-3% מתוך מכירות של מוצרי תדיראן בשש השנים הבאות. זאת, לאחר שהשופט אילן שילה קבע כי שמלצר יזרים לקופת הפירוק של החברה סכום שיאפשר את המשך פעילותה השוטפת. העסקה מותנית כעת באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.



מועמדת נוספת לרכוש את החברה היתה חברת סינאל שבבעלות גבי בוגנים, המייצרת מערכות נוכחות עובדים. עם זאת, ועד עובדי תדיראן טלקום וההסתדרות צדדו במכירת החברה לשמלצר - שהבטיח להסתפק בקיצוץ כוח האדם בחברה ב-20%, בעוד שבוגנים תכנן לפטר מספר גדול יותר של עובדים.



תדיראן טלקום, המעסיקה 120 עובדים בפתח תקוה, מייצרת מרכזיות דיגיטליות מתקדמות ויש לה חברות בנות בארה"ב ובסין. החברה נקלעה בחודשים האחרונים לקשיים ואף לחדלות פירעון, ומצבת חובותיה מסתכמת ב-13-15 מיליון דולר. העובדים קיבלו רק את מקצת המשכורת המגיעה להם עבור ינואר ופברואר. באחרונה מונה לחברה מפרק זמני, רו"ח בועז גזית.



עד יוני 2010 היתה תדיראן טלקום בבעלות אפריקה-ישראל, שעמדה להפסיק את פעילותה. באותו מועד היא נרכשה בידי חברת קנדה אינק בראשות משה כהן, שקיבל לידיו 50.5% מהשליטה על החברה, בעוד שאת היתרה רכשו עובדי החברה. במסגרת קבלת חלקם בשליטה על החברה ויתרו העובדים על חלק מתנאי שכרם.



המנכ"ל החדש של החברה יהיה אלדד ברק, מי שששימש מנכ"ל עד לפני חודשיים ואולץ להתפטר על ידי משה כהן.



בוגנים, שהפסיד בהתמודדות על רכישת החברה, הזהיר בתגובה כי מכירת תדיראן טלקום לידי שמלצר תיצור מונופול בתחום המרכזיות המתקדמות, משום שהחברה שבבעלות שמלצר היא גם המפיצה של מוצרי תדיראן טלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully