וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב האסון ביפן: חברות דוחות את תוכניותיהן להנפקות ראשונות

סוכנויות הידיעות

17.3.2011 / 9:25

המו"לית הצרפתית לגרדר, חברת ההשקעה הפרטית אפולו וענקית הסחורות גלנקור דחו את הנפקותיהן



רעידת האדמה ביפן והחשש מאסון גרעיני כבד בכלכלה השלישית בגודלה בעולם, עוררו בהלת מכירות בשוקי המניות בעולם, וגרמו לחברות רבות לשקול מחדש תוכניות להנפקה ראשונה לציבור (ipo), דיווחה בלומברג. המו"לית הצרפתית לגרדר החליטה לדחות הנפקה ראשונה שתכננה עבור הנתח הצרפתי של ערוץ הטלוויזיה בתשלום קנאל פלוס, וגם הנפקתה של ענקית הסחורות גלנקור עלולה להידחות.



בורסות העולם נפלו בימים האחרונים בחדות בעקבות האסון ביפן, אשר מאיים ליהפך לאסון גרעיני כבד. אתמול ירדו המדדים בוול סטריט בכ-2%, לאחר שנציב האנרגיה של האיחוד האירופי הזהיר כי המצב בכורים הגרעיניים בפוקושימה יצא מכלל שליטה וכי עלול להתרחש אירוע קטסטרופלי בתוך שעות. הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) מסרה כי מוטות הדלק בכורים הגרעיניים מספר 4,5 ו-6 בעיר פוקושימה נחשפו וכי נגרם נזק לליבתם של ארבעה כורים.



לגרדר, המו"לית הגדולה בצרפת, אמרה אתמול כי תדחה את הנפקת הנתח שבידיה של קנאל פלוס, בשל התנודתיות הרבה בשווקים בעקבות רעש האדמה ביפן. גלנקור, חברת המסחר בסחורות שתכננה הנפקה בשווי 10 מיליארד דולר, הפסידה 3.4 מיליארד דולר מהשקעות בחברות כריה ציבוריות בחודש האחרון, ומשקיעים טוענים כי היא שוקלת לבטל לעת עתה את ההנפקה, שתוכננה להתבצע בבורסות לונדון והונג קונג.



חברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט דחתה את פרסומם של תנאי ההנפקה הראשונה שלה בעקבות הזעזוע בשוקי המניות, אמרו שני מקורבים לחברה. לדברי המקורבים, תנאי השוק יקבעו מתי תצא אפולו ב"רואד שואו" לגיוס משקיעים לקראת ההנפקה.



החששות מאסון כבד ביפן, בשילוב עם המהומות במזרח התיכון בחודשים האחרונים, מכבידות על שוק ה-ipo אשר החל לצבור תאוצה ב-2010 לאחר שנתיים חלשות במיוחד. "אני לא חושב שמישהו ממהר לעשות עסקות כעת", אמר טימותי קנינגהם, מנהל בתורנברג אינווסטמנט מנג'מנט. "ההתפתחויות במזרח התיכון וביפן יצרו אי ודאות, ואיש אינו אוהב חוסר ודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully