וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתאוששות הלילה של שוק המניות ביפן, המשך התחזקות הין מלמדת - המשקיעים חוששים מהבאות

TheMarker Online

17.3.2011 / 9:29

הנפט: האסון ביפן מקזז את השפעת המשבר במזרח התיכון



ביממה האחרונה ניכרת התאוששות, או לכל הפחות התמתנות, בסחף השלילי בשוקי המניות העולמיים. מדד ניקיי סיים את המסחר בעלייה של 5.68%, ומדד ה-msci של אזור אסיה-פסיפיק הצביע כי שוקי המניות באזור עלו הלילה בשיעור של 3%. ואולם, התיקון נבע ככל הנראה ממשקיעים שניצלו את מחירי המניות הנמוכים לאחר שהשוק צנח ביומיים האחרונים לשפל מאז מארס 2009.



ואולם, המשך התחזקותו של הין היפני מלמדת כי המשקיעים עדיין חוששים מפני הבאות. הין מתחזק משתי סיבות: חזרה של הון יפני אל המדינה, והביקוש של המשקיעים אל הין בהיותו מטבע מקלט בטוח. משקיעים מוסדיים ופרטיים מחזירים הביתה כספים מהשקעות זרות וממירים אותם לינים כדי לטפל בבעיות הבוערות וכדי לדאוג לצרכים העתידיים.



עקב כך הין מתחזק שוב, כאשר הדולר-ין נסחר באזור 80.6 ינים לדולר, בקרבת רמת התמיכה הקריטית של 80. יש לזכור שרמת ה-80 ין לדולר תמיד היוותה רמת תמיכה מאוד משמעותית למטבע זה, ובעבר הבנק המרכזי של יפן בחר להתערב במסחר בקרבת רמה זו, כדי לבלום את המשך התיסוף בערך הין הפוגע בייצוא החשוב כל כך למדינה.



הבנק הזרים בימים האחרונים טריליונים של ינים כדי לייצב את המערכת הפיננסית, ומעניין לראות האם יבחר לנקוט שוב בצעד חריג של התערבות כדי לבלום את התחזקות הין.



יפן, והשווקים הפיננסיים כולם, עדיין מנסים לעכל את השלכות המשבר הנוכחי, על עתידה של הכלכלה היפנית ועל קצב הצמיחה העולמי כולו, ותהליך הזה ימשיך להשתקף בשני הנכסים שכבר הזכרנו: הין ומדד הניקיי.



הנפט: האסון ביפן מקזז את השפעת המשבר במזרח התיכון



נכס נוסף המושפע מהאירועים הוא הנפט. המשבר הנוכחי ביפן למעשה מקזז את השפעתו של המשבר במזרח התיכון. אם המשבר במזרח התיכון הביא לעלייה במחיר הנפט בשל חשש מירידה בהיצע בעקבות פגיעה אפשרית בהזרמה הסדירה של הנפט, הרי שהמשבר ביפן מביא לירידה בציפיות לביקושים.



יפן היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, ותצרוכת הנפט שלה נשענת באופן כמעט מוחלט על ייבוא. האטה בכלכלה היפנית מטבע הדברים תביא לירידה בתצרוכת האנרגיה שלה, ולירידה בביקושים העולמיים.



יש לזכור, הפוקוס כעת בשווקים הוא על המשבר ביפן, אולם גם במזרח התיכון ממשיכים להתרחש אירועים דרמטיים. המשבר במזרח התיכון גולש כעת למדינות המפרץ עתירות הנפט, ובראשן סעודיה, והתערערות היציבות במדינות הללו עשויה להעצים שוב את החששות ולהזניק את הנפט חזרה מעלה.



נכתב על ידי מחלקת המחקר של fxcm.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully