וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בארה"ב בשיא של שנה וחצי; תביעות האבטלה הראשונות ירדו מעבר לצפוי

סוכנויות הידיעות

17.3.2011 / 15:20

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בפברואר ב-0.5% עקב עליית מחירי האנרגיה והמזון



האינפלציה בארה"ב הואצה בפברואר לשיא של יותר משנה וחצי, בעקבות עליית מחירי האנרגיה והמזון, כך עולה מנתוני מדד המחירים לצרכן שפורסמו היום.



מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.5% בפברואר, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה, אשר היתה החדה ביותר מאז יוני 2009, היתה בהתאם לתחזיות אנליסטים. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% - מעל לתחזיות אנליסטים כי יעלה ב-0.1%. בהשוואה לפברואר שעבר, נרשמה עלייה של 2.1% במדד המחירים לצרכן, ועלייה של 1.1% במדד הליבה.



ביום שלישי אמר הבנק הפדרלי כי הוא צופה שהתייקרות מחירי הסחורות תהיה זמנית, אך הוסיף כי ימשיך לעקוב אחר האינפלציה.



בנפרד, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-385 אלף - מתחת לתחזיות אנליסטים ל-389 אלף תביעות. הירידה היתה לעומת נתון מתוקן של 401 אלף תביעות בשבוע הקודם.



הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, אשר נחשב למדד מדויק יותר, ירד ב-7,000 ל-386,250 בשבוע שעבר. הירידה במספר תביעות האבטלה הראשונות, שהיתה השלישית מבין ארבעת השבועות האחרונים, היא סימן מעודד לשוק התעסוקה האמריקאי, אך נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, אמר השבוע כי אף שהוא צופה צמיחה, הוא מעוניין לראות "תקופה ממושכת של עליה ביצירת המשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully