וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה בעניין הארכת מעצרו של דוד ואנונו תתקבל בשבוע הבא

שני מזרחי

17.3.2011 / 16:21

לפני ההכרעה בבקשה, ביקש השופט רשימה של תיקים קונרטיים מהתביעה בהם יכול ואנונו לשבש



שופט בית המשפט המחוזי, ציון קפאח דחה את ההחלטה האם להאריך את מעצרו של דוד ואנונו עד לתום ההליכים נגדו ליום שלישי בשבוע הבא. השופט קפאח ביקש מהתובעת עו"ד אסתי שלאין שתפרט בכתב את החששות של התביעה לשיבושים קונרטיים שעלול ואנונו לבצע באם ישוחרר ממעצר.




בדיון להארכת מעצרו של ואנונו שהתקיים היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טענה התובעת עו"ד שלאין כי "שיבוש מהלכי משפט במקרה של פניה לנחקר ברשות המסים לאחר מעצרו תוך הדרכתו כיצד לנהוג בחקירה, אין שיבוש גדול ממנו. ואם לא די בכך הפנייה, לאותו נישום, קובי מימון, ביחידה שהמשיב היה אמון עליה באותה עת התקיימה תחילת חקירה. עצם חשיפת קיומו של הליך כזה מלמדת על שיבוש מהלכי משפט. הרי שאין חקירה סמויה שנשוא החקירה יודע על קיומה של חקירה ותוכנה. המידע שנמצא בידיעת המשיב הוא רגיש ביותר. הוא נחשף למידע הן ברשות המסים והן במשטרת ישראל".



מנגד טען סנגורו של ואנונו, עו"ד ליאור אפשטיין, כי מקרה ואנונו הוא לא המקרה לחצות בו את הגבולות. לדבריו, נשיא מדינה וראש ממשלה ישבו על ספסל הנאשמים ולא נעצרו עד תום ההליכים. יתרה מכך, לדבריו התביעה המציאה עילת מעצר חדשה: "נעלבנו, איך הוא עשה לנו את זה?". לפיכך, לדבריו, בית המשפט צריך למצוא את האיזון בין זכותו לחופש ובין חומרת העבירות בהן הוא מואשם ולתת לו אפשרות לנהל בנחת את משפטו בבית המשפט.



השופט קפאח ציין כי ברצונו לראות מהתביעה את רשימת התיקים עליהם יודע ואנונו ובהם הוא עדיין עלול לבצע עבירה של שיבוש. לפיכך, דחה השופט את ההחלטה ליום שלישי בשבוע הבא.



כזכור, בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד ואנונו בשורה של עבירות שוחד, סחיטה באיומים, שיבוש והלבנת הון. הפרשה המרכזית של כתב האישום מתמקדת באמרגנו של הזמר קובי פרץ, לפיה ואנונו באמצעות איש העסקים רן הדר (שנפטר) ויועצו הפוליטי של מנכ"ל מפלגת קדימה, יואל מוגמי לקחו שוחד מיעיש בתמורה להסדרת ענייניו ברשות המסים.
בהמשך, כשהתברר כי יש ליעיש גם תיק אזרחי ברשות המסים, הפנה אותו ואנונו, לפי כתב האישום, לרו"ח שיף באמצעות קותי ברזילי, שוטר בעברו הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully