וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי קרוב להארכת התקציב עד ה-8 באפריל

רויטרס

17.3.2011 / 16:37

ללא ההארכה, יפסיקו השירותים הציבוריים בארה"ב לפעול עד לאישור תקציב חדש



הקונגרס האמריקאי צפוי לקנות לעצמו זמן נוסף להימנעות מהשבתת המגזר הציבורי היום, ולאשר תוכנית לתקציב זמני שיאריך את זמן פעולת המדינה עד ל-8 באפריל - יותר מחצי שנה לאחר תחילת שנת התקציב בארה"ב. בית הנבחרים האמריקאי, הנשלט על ידי הרפובליקאים, העביר הצעת חוק זמנית שכזו אתמול, וכעת מוטל על הסנאט, הנשלט על ידי הדמוקרטים, לאשר הצעה דומה. שני בתי הקונגרס יידרשו לגשר על הפער בין שתי ההצעות - פער שהיקפו כ-50 מיליארד דולר.




הרפובליקאים נחושים לקיים את הבטחת הבחירות שלהם - לצמצם את הוצאות הממשל. הדמוקרטים מצידם, חוששים כי קיצוצים חריפים יסכנו את ההתאוששות הכלכלית העדינה. אם תאושר ההצעה הנוכחית, הרפובליקאים צפויים להצליח בקיצוץ 10 מיליארד דולר מהתקציב - מרביתם בתחומים שאינם שנויים במחלוקת, ואף זכו לתמיכת נשיא ארה"ב ברק אובמה. עם זאת, קיצוצים נוספים צפויים להיתקל בהתנגדות מרובה.



"ברצוננו להגיע להסכם כמה שיותר מהר", אמר מנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, ג'ון ביינר, אתמול. אך חלק מהרפובליקאים הצביעו נגד הצעת החוק ביום שלישי, ואליהם הצטרפו דמוקרטים רבים אחרים בבית הנבחרים, המתנגדים להארכה זמנית נוספת.



ללא אישור הצעה זמנית, לא יהיה תקציב לתפעול השוטף של המדינה, וכל השירותים הציבוריים יפסיקו לפעול - למעט כמה שירותי חירום - עד לאישור תקציב חדש. עם זאת, חלק מהמחוקקים מאמינים כי יש להגיע להסכם על תקציב קבוע, ולא להידרש מחדש לדיון מדי שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully