וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפו נקנסה ב-13 אלף שקל בגין רסיסי זכוכית במשקה ג'אמפ

רינה רוזנברג

17.3.2011 / 19:18

טמפו הודתה במסגרת הסדר טיעון באחריותה למקרה; 3,000 שקל מהסכום יועברו כפיצוי למתלוננת



חברת טמפו נקנסה על ידי בית משפט השלום בתל אביב בסך של 13 אלף שקל לאחר שהודתה במסגרת הסדר טיעון באחריותה למקרה משנת 2007 בו נמצאו רסיסי זכוכית בבקבוק מיץ אשכוליות של ג'אמפ מתוצרתה. 3,000 שקל מהסכום יועברו כפיצוי למתלוננת. כמו כן קבע בית המשפט כי ז'ק בר, מנכ"ל טמפו, יחתום בשמו ובשם החברה על התחייבות בסך 20 אלף שקל על כך שבמשך שנתיים מהיום לא תחזור על העבירה בה הורשעה.

לפי כתב האישום, ביולי 2007 קנתה המתלוננת מרטה שניידר, בקבוק מיץ אשכוליות ג'אמפ מתוצרת טמפו בקיוסק שבגני התערוכה בתל אביב. כששתתה ממנו חשה ברסיסי זכוכית בפיה. בדיקת הבקבוק במשרד הבריאות העלתה שלמרות שהבקבוק היה שלם, נמצאו על שפת הפתח ובצידו הפנימי של הפקק, רסיסי זכוכית, שיש בהם לסכן את בריאות הציבור.



למרות שהמקרה התרחש בשנת 2007 כתב אישום בעניין נגד חברת טמפו הוגש יותר משלוש שנים אחרי כן כשהוא מייחס לחברה עבירה בגין ייצור והעברת מזון שהכיל גוף זר. "נסיבות המקרה חמורות ביותר, אך בנס לא נפגעה המתלוננת מרסיסי זכוכית שנמצאו במשקה ששתתה, שהוא משקה פופולארי שיוצר על ידי טמפו, חברה מפורסמת והיקף מכירותיה נרחב מאוד", כתבה השופטת דורית רייך-שפירא בגזר דינה.



"מנגד, הודאת הנאשמת במסגרת הסדר טיעון, העובדה שטמפו פועלת עשרות שנים ואין לנגד עיני בית המשפט רישומים פלילים בגין הליכים קודמים שהתנהלו נגדה. כמו כן, בהעדר ראיה או טענה לסתור, ניתן משקל להשקעות שהשקיעה ומשקיעה טמפו על מנת להבטיח את איכות מוצריה ובטיחותם. בהתחשב בכל אלו, ועל מנת לעודד את הנאשמת להמשך תפקוד נורמטיבי ולאחר שקילה ואיזון בין האינטרסים, מוצא בית המשפט את ההסדר ראוי ומחליט לכבדו, בחריג מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully