וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה של ברזיל בספקולנטים: עשויה לשוב ולהעלות מסים על מכירת אג"ח לזרים

סוכנויות הידיעות

17.3.2011 / 19:44

המהלך זוכה לתמיכה בצוות הכלכלי של הנשיאה דילמה רוסף בעקבות זינוק של 37% בריאל מול הדולר תוך שנתיים



ממשלת ברזיל עשויה לשוב ולהעלות מסים על מכירת אג"ח לזרים בניסיון לצמצם את ההשקעות הזרות באג"ח מקומיות כדי לבלום את התחזקות המטבע המקומי, הריאל, אמר גורם בממשלה המעורה במצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



העלאת המסים זוכה לתמיכה נרחבת בצוות הכלכלי של נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, אמר הגורם אשר ביקש לשמור על עילום שם. הממשלה שוקלת לשוב ולהטיל מס על מכירות אג"ח על ידי חברות ברזילאיות בחו"ל כמו גם לשוב ולהעלות את המס על מכירת אג"ח מקומיות לזרים, אמר הגורם. עם זאת, קיימת פחות תמיכה בממשלה להצעה לחייב משקיעים זרים במניות בברזיל להחזיק במניות למשך תקופה מוגדרת מראש, הוסיף הגורם.



הריאל זינק ב-37% מול הדולר במהלך השנתיים החלפות, הזינוק השני הכי חד בקרב 25 מטבעות של שווקים מתעוררים אחרי הראנד של דרום אפריקה, לפי נתוני בלומברג.



תזרים הכסף הזר לברזיל ממסחר והשקעות פיננסיות מתחילת החודש ועד ל-11 במארס הסתכם ב-7.4 מיליארד דולר, יותר מהזרים בחודש פברואר כולו, מסר אתמול הבנק המרכזי של ברזיל. השקעות זרות בשווקים המקומיים הסתכמו ב-6.9 מיליארד דולר ומקורם של 510 מיליון דולר היה ממסחר.



ספק אם ממשלת ברזיל תודיע על צעדים כלשהם בתחום המטבע בימים הקרובים בשל התנודתיות הרבה בשווקים בעקבות רעש האדמה ביפן והאירועים במזרח התיכון, ציין הגורם.



בחודש אוקטובר, שילשה ממשלת ברזיל את המס על מכירת אג"ח לזרים ל-6% במסגרת מאמציה לבלום את התחזקות הריאל. בחודש ינואר, הקשיח הבנק המרכזי את הדרישות לגבי פוזיציות מט"ח של בנקים מקומיים, ומסר כי יחייב את הבנקים המקומיים להפקיד במזומן סכום שווה ערך ל-60% מפוזיציות השורט שלהם על הדולר שעולות על סכום של 3 מיליארד דולר או סך הון החברה. בה בעת, הבנק המרכזי גם רכש דולרים בשוק בראשונה זה 21 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully