וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט ביזנס | מרתון ירושלים: עיר לרוץ איתה

עוזי דן, מאת עוזי דן

18.3.2011 / 7:16

לאט לאט נהפכת ישראל למדינת מרתונים: לצד מרתון טבריה הוותיק ומרתון תל אביב, ייערך בשבוע הבא אירוע הריצה הגדול ביותר אי פעם בישראל - מרתון מלא ראשון בירושלים, בהשתתפות 10,000 רצים, בהם ראש העיר ו-1,000 רצים מחו"ל, בהשקעה של כ-8 מיליון שקל



ביום שישי הבא יתקיים אירוע הריצה הגדול ביותר אי פעם בישראל: מרתון ירושלים, שיכלול ארבעה מסלולים ו-10,000 רצים - כאשר 1,000 מהם מחו"ל. למעשה, מדובר בהיסטוריה - זאת הפעם הראשונה שנערך בירושלים מרתון מלא (עד היום רצו בירושלים רק חצי מרתון).



אפשר להתווכח אם מדינה קטנה כמו ישראל צריכה שלושה מרתונים בתחומה - בירושלים, בתל אביב ומרתון טבריה המסורתי, שייחודו הוא היותו המרתון הנמוך בעולם - אבל מעבר לוויכוח, ריבוי המרתונים הוא לא תופעה ישראלית אלא עולמית, שמעידה על שיגעון הריצה למרחקים ארוכים שכובש את העולם המודרני.

ארבעת המסלולים באירוע הם מרתון מלא (42.195 קילומטר), עם פרס ראשון של 5,000 דולר; חצי מרתון (21 קילומטר), עם פרס ראשון של 2,500 דולר; 10 קילומטר, עם פרס ראשון של 1,500 דולר; ומרוץ עממי של 4.2 קילומטר.







במרתון המלא הראשון בירושלים ישתתפו לא פחות מ-20 רצים אתיופים וקנייתים בעלי זמנים ברמה עולמית (2:06-2:15 שעות), ורצים נוספים יגיעו מארה"ב, איטליה, גרמניה וצרפת. בסך הכל ייטלו חלק במרתון רצים מ-36 מדינות.



שידור ישיר ו-60 עיתונאים מהעולם



להביא כמות כזאת של רצים מחו"ל למרתון שמתקיים לראשונה זה לא פשוט, והמארגנים עבדו קשה בשיווק המרתון באמצעות קשר עם ארגוני ריצה באירופה ובארה"ב, בסדרת יחסי ציבור של המרתון הירושלמי במרתונים ותערוכות בעולם, ופעלו בשותפות אסטרטגית עם אל על (מנותנות החסות לאירוע), סוכנות הנסיעות דיזנהויז ועוד.



עם זאת, להביא רצים זה כמובן רק חלק מהעבודה של ארגון מרוץ. למעשה, כמה מרוצים עם כל כך הרבה משתתפים זה כאב ראש רציני והפקה מסובכת.



"מדובר בהפקה בסדר גודל חסר תקדים", אומר אורי נחום, מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המארגנת של המרתון. "על האבטחה והסדר יהיו אמונים 2,000 שוטרים, 1,000 סדרנים, 600 מתנדבים ועוד מאות נושאי תפקידים ואנשי מקצוע אחרים". בנוסף, סגירת עיר כמו ירושלים לכמה שעות, ועוד ביום שישי בבוקר, היא עניין לא פשוט. "יש משמעות גדולה לשגרת החיים ואנחנו לא רוצים שאנשים יופתעו", אומר נחום. "זה מצריך התארגנות, שיתוף פעולה עם המשטרה והרבה עבודה מול ציבור שסוגרים לו רחובות, ואחר כך גם צריך להחזיר את העיר לסדר לקראת שבת".



חלק מההפקה היא גם תקשורתית: לא פחות מ-60 עיתונאים יגיעו לאירוע מחו"ל והמרתון ישודר בשידור ישיר בערוצי צ'רלטון בכבלים ובלוויין ועל מסכי ענק בגן סאקר.



למעשה, מדובר בכמעט שבוע של אירועים בירושלים, שיכלול, בין השאר, תערוכת ספורט ובריאות במרכז הקונגרסים (הכניסה חינם), מופעי רחוב, ערב גאלה בממילא וארוחת פסטה מסורתית ערב המרתון (שתהיה לאור נרות לרגל יום כדור הארץ שהוקדם בישראל).



הפקת המרתון מוערכת ב-8 מיליון שקל, ואולם חלק הארי של התקציב מגיע מנותנות החסות (הטוטו, אדידס, אל על, מי עדן ומשרד התיירות), כך שהחלק של עיריית ירושלים בתקציב הוא כ-1.5 מיליון שקל. דמי ההרשמה של המרוץ העממי - 50 שקל למבוגר - ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן.



אגב, בכירי העירייה גם ישתתפו במרוץ, כאשר ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה יוסי היימן ירוצו בריצת חצי מרתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully