וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרכבת אוים ברצח; המשטרה חילצה דירקטורים

מאת אבי בר-אלי

18.3.2011 / 7:16

העובדים מחו על השינויים המבניים בחברה וצרו על חדר הדירקטוריון, כשהמנכ"ל יצחק הראל והיו"ר אורי יוגב סופגים קללות ואיומים; תנועת רכבות המטענים הושבתה



>> מערכת היחסים המתוחה בין הנהלת חברת רכבת ישראל לבין עובדי החברה הגיעה שלשום לשפל חסר תקדים: במהלך דיון שקיים דירקטוריון החברה במשרדי הרכבת בתל אביב, התפרעו כמה מעשרות עובדי החברה במחאה על כוונת ההנהלה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים בחברה.

העובדים צרו על חדר הדירקטוריון תוך פיזור איומים וקללות ולמקום הוזעקה משטרה. בתום הדיון הוצאו המשתתפים בדיון בחסות שוטרים ומאבטחים - כאשר יו"ר החברה אורי יוגב ומנכ"לה, יצחק הראל, סופגים קללות ואיומים מצד העובדים. כלפי הראל אף הושמעו נאצות קשות וקריאות דוגמת "נחפור לך פה את הקבר". למרות האירוע לא ביצעה המשטרה עיכובים או מעצרים.



בתוך כך, פתח אתמול ועד העובדים בעיצומים והשבית את פעילות חטיבת המטענים של הרכבת. לפיכך, הופסק אתמול שינוע סחורות ומחצבים בעיקר בין מפעלי התעשייה בדרום הארץ למרכזה. העיצומים בוצעו במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריז הוועד בגיבוי ההסתדרות בעקבות כוונת ההנהלה להעביר את פעילות החטיבה לחברה-בת.



בוועד העובדים הכחישו אתמול את תיאור האירועים שלשום, ואף טענו כי הוכו בעצמם בידי אנשי הרכבת. יו"ר הועד, גילה אדרעי, טענה כי הנהלת החברה חותרת להקמת "חברה של עבדים" - בעוד שהיא דואגת למקורביה, אך מפקירה את העובדים ואת ציבור הנוסעים.



בוועד טענו כי הדירקטוריון התכנס כדי לאשר מענקי פרישה גבוהים לכמה בכירים שהודיעו באחרונה על עזיבת החברה, בהם סמנכ"ל הכספים ומנהלת אגף משאבי אנוש,. בתגובה טענו גורמים ברכבת כי כעסם של העובדים יצא דווקא משום שהנהלת הרכבת סירבה לאייש את משרת מנהל אגף בחטיבת הנוסעים בעובד המקורב לוועד.



ברכבת ישראל יצאו לפני כחצי שנה במהלך לשינוי מבני וארגוני בחברה. בין היתר, דובר על הוצאת מערך התחזוקה בחברה למיקור חוץ - מהלך שחויב בידי משרדי האוצר והתחבורה כתנאי להוספת רכש חדש לחברה. מדובר בהתניית רכש הקרונות החדשים מחברת בומברדיה הקנדית (150 קרונות דו-קומתיים) בהעברת תחזוקת הקרונות לידי הספקית. כמו כן, קידמה הנהלת החברה שורת מהלכי רה-ארגון, ובראשם העברת פעילות המטענים בחברה לחברה-בת. בתגובה, הכריז ועד העובדים בחברה על סכסוך עבודה ואף פתח בעיצומים. לפני כחודשיים קבע בית הדין האזורי לעבודה בחיפה כי הרכבת תוכל להמשיך במשא ומתן להפרטת מערך התחזוקה של הקרונות העתידיים ברכבת, בעוד שעל העובדים ייאסר לנקוט בעיצומים עד סוף מארס. במקביל, נרשמו אתמול שיבושים קשים בתנועת הרכבות בעקבות השבתת רכבת נוסעים בשעות הבוקר סמוך לנהריה. נוסע שהבחין בעשן האופף את אחד הקרונות האחוריים ברכבת הפעיל את בלם החירום והביא לעצירת הרכבת. מתחקור ראשוני עלה כי נהג הרכבת שכח לשחרר את אחד מן הבלמים האחוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully