וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה פעולה צבאית נגד קדאפי: מחיר הנפט עולה ב-1.9%

אשר שכטר

18.3.2011 / 7:27

מחיר הנפט עולה ל-103.30 דולר לחבית לאחר שמועצת הביטחון אישרה התקפות אוויריות על לוב



מחיר הנפט עולה כעת ב-1.9% מעל לרמה של 103 דולר לחבית, לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם אישרה אתמול את שימוש בכוח צבאי נגד משטרו של שליט לוב מועמר קדאפי והבטיחה להגן על אזרחי המדינה מפני כוחותיו.



מחיר החוזים על הנפט מסוג light crude למסירה באפריל עולה כעת ב-1.9% ל-103.30 דולר לחבית בעקבות החלטתה של מועצת הביטחון. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-1.3% ל-116.38 דולר לחבית. במשך רוב השבוע ירד מחיר הנפט לרמה הנמוכה מ-100 דולר לחבית בשל החששות מפני הסלמה במשבר הגרעיני ביפן.



מועצת הביטחון אישרה ברוב של 10-0 הצעת החלטה הקובעת כי "יינקטו כל הצעדים הדרושים" כדי לעצור את כוחותיו של קדאפי, למעט מתקפה יבשתית, לאחר שהשבוע הצליח צבאו של קדאפי במספר קרבות מכריעים עם כוחות המורדים במדינה ואילץ אותם לסגת לעיר בנגזי. קדאפי עצמו איים כי "לא נראה רחמים או חמלה" כלפי המורדים. ההצעה גם הטילה איסור טיסה בשמי לוב.



"נותר לנו זמן קצר בלבד. בכל יום, בכל שעה, מתגברת ההתקפה של קדאפי על האוכלוסייה האזרחית של לוב. אסור שנפעל מאוחר מדי", אמר שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופ, לפני הצבעתה של מועצת הביטחון.



מחיר הנפט עלה בשבועות האחרונים בחדות בעקבות המהומות בלוב, שהובילו לעימותים מזוינים בין כוחות הביטחון של קדאפי לפני כוחותיהם של המורדים, לפגיעה במתקני הנפט של לוב ולעצירה מוחלטת של יצוא הנפט של המדינה. תפוקת הנפט של לוב עמדה לפני המהומות על 1.6 מיליון חביות ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully