וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים באסיה: מדינות הג'י 7 מוכרות ין

אשר שכטר

18.3.2011 / 8:27

לראשונה מזה עשור, החליטו מדינות הג'י 7 להתערב בשוק המט"ח ולמכור ין כדי לבלום את עלייתו של המטבע היפני. עלית הין פגעה במגזר היצוא ביפן מוכת האסון

בורסות אסיה רושמות הבוקר עליות שערים חדות לאחר שמדינות הג'י-7 החליטו לראשונה מזה עשור להתערב בשוק המט"ח ומכרו ין כדי לבלום את עלייתו של המטבע היפני. בורסת טוקיו עולה ב-2.9% ומצמצמת את ההפסדים שלה מתחילת השבוע, בורסת הונג קונג עולה ב-0.8%, בורסת שנחאי עולה ב-0.7% וסיאול עולה ב-1.1%. הין נופל כעת ב-3.8% ל-81.81 ין לדולר ומחיר הנפט עולה ב-1.8% ל-103.25 דולר לחבית לאחר שמועצת הביטחון אישרה פעולה צבאית נגד קדאפי.

מדינות הג'י-7 החליטו הבוקר למכור ין, התערבות מתואמת ראשונה בשוק המט"ח של המדינה מזה עשור, כדי לבלום את עליית הין שפגעה במגזר היצוא ביפן מוכת האסון. כל אחת ממדינות ג'י-7 תמכור ין עם פתיחת השווקים בתחומה, אמר שר האוצר של יפן יושיהיקו נודה לכתבים בטוקיו היום. הבנק המרכזי של יפן מכר 3 טריליון ין הבוקר. בהודעה משותפת לאחר שיחת ועידה עם שרי האוצר ונגידי הבנקים של יפן, אמרו המדינות המתועשות כי יספקו כל שיתוף פעולה נדרש עם יפן.

הבנק המרכזי של יפן, שהזרים 38 טריליון ין (470 מיליארד דולר) בשבוע האחרון לכלכלת המדינה בעקבות רעידת האדמה, הצונאמי והמשבר הגרעיני, היה הראשון שהתערב בשוק המט"ח היום - לראשונה מאז 1995 - ואמר כי יפעיל מדיניות הרחבה מוניטרית בעוצמה רבה כדי להפחית את האיום של מיתון ביפן.

הין, שזינק אתמול לשיא של 79.45 ין לדולר מול המטבע האמריקאי בעקבות החששות מפני הסלמה במשבר הגרעיני ביפן, נופל כעת ב-3.8% ל-81.85 ין לדולר. נודה אמר הבוקר כי ההתערבות של יפן ומדינות הג'י-7 בשוק המט"ח נועדה להרגיע את התנודתיות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully