וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: "ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות בטווח הארוך"

יעל פטר

18.3.2011 / 10:45

לאומי: "החולשה היחסית בשוק המקומי נעצרה לעת עתה - ככל הנראה בעקבות רמת המחירים אליה הידרדר השוק"



לחוסר הוודאות בסביבה הגיאופוליטית הצטרפה בשבוע האחרון עננה כבדה מהכיוון היפני. אסון הטבע שפקד את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, לצד החשש מפני אסון גרעיני במדינה, העיב על שוקי המניות הגלובליים, ומשך גם את שוק המניות המקומי לירידות שערים, כך לדברי כלכלני הבוקר. "אנו מעריכים כי גם בטווח הקרוב תימשך התנודתיות בשוקי העולם, וזאת בעיקר כביטוי לחששם של המשקיעים מפני השלכות האירוע על הצמיחה הגלובלית".



להערכתם של כלכלני הפועלים, "ירידות השערים בבורסה בתל אביב נובעות בעיקרן מתגובה רגשית ולא שכלתנית של המשקיעים. ירידות אלו לא פסחו גם על מניות של חברות רבות, אשר כלל לא צפויות להיות מושפעות בפעילותן מהמשבר הנוכחי ביפן. עם זאת, השקעה בנקודת הזמן הנוכחית מתאימה יותר למשקיעים בעלי אורך נשימה, שכן כפי שציינו לעיל, תיתכן תנודתיות רבה בשווקים בטווח הקרוב".



לצד המשבר היפני, מסבירים בפועלים, "יש לזכור כי המשבר בעולם הערבי טרם הסתיים, וכי בעקבותיו הגיעו מחירי הנפט לרמות של 100 דולר לחבית מה שעלול לפגוע בצמיחה הגלובלית. אנו סבורים, כי מחירי הנפט הגבוהים ישפיעו בעיקר על חברות שהוצאותיהן מוטות לנפט, כגון חברות בתחום התחבורה (תעופה, ספנות, הובלה), האנרגיה, הפלסטיקה והתעשייה הכבדה".



לאור כל זאת, ממשיכים בהפועלים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי בטווח הארוך, עם חשש להמשך התנודתיות ואי הוודאות בטווח הקצר, מה שמגדיל את רמת הסיכון בהשקעה מנייתית, בעיקר ללקוחות בעלי תיקים לטווח של חודשים ספורים.



כלכלני בנק לאומי אומרים היום כי "המגמה השלילית בשוק המניות המקומי נמשכה גם השבוע. האירועים ביפן תפסו את תשומת הלב התקשורתית חלף האירועים במזרח התיכון, ולצד ירידה חדה במחיר הנפט נרשמו ירידות שערים בשוקי המניות בכל העולם. בתוך כך, החולשה היחסית שהפגין לאחרונה השוק המקומי נעצרה לעת עתה, זאת ככל הנראה בעקבות רמת המחירים אליה הידרדר שוק המניות המקומי".



על רקע ירידות השערים, בלטו מניות הבנקים והנדל"ן לטובה, ואילו סקטור הטכנולוגיה ומדדי היתר הציגו חולשה יחסית, אומרים בלאומי. אמפל אמריקן נסחרה בתנודתיות חריפה, וסיכמה את השבוע בעלייה דו-ספרתית בעקבות חידוש אספקת הגז של emg ממצרים לישראל.



לדברי הכלכלנים, "חדשות שליליות מיפן והמשך אי הוודאות בשל התפתחויות בזירה הגיאופוליטית עלולים להעיב על הלך הרוח בשוקי העולם ובישראל בטווח הקצר. עם זאת, בהינתן נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק הישראלי ובהנחה כי לא תחול החמרה משמעותית (שתביא למכירת אג"ח אמריקאי בידי יפן ולעליית תשואות), נראה כי רמת המכפילים הנוכחית נוחה להשקעה".



באפיק הסולידי, "המשך רמת אי הוודאות בטווח הקרוב הן בזירה הגיאופוליטית והן במשק הגלובלי בעקבות האסון שפקד את יפן עלולה להעיב על חלקו הארוך של עקום התשואות", אומרים בלאומי. כמו כן, "חלקו הקצר מספק עדיין תשואה ריאלית שלילית. לאור האמור, אנו סבורים כי קיימת העדפה להשקעה באגרות חוב מדינה לטווח פדיון בינוני בשל התשואה השוטפת הסבירה אותן הן מספקות ועל אף ההנחה כי האפשרות לעשיית רווחי הון בהם מוגבלת. מבחינת תמהיל השקעה, אנו ממליצים על אחזקה מאוזנת בין האפיק הצמוד לשקלי".



לדבריהם, אג"ח קונצרני - הסיכון הכרוך כיום בהשקעה באגרות חוב קונצרניות המשתקף מתוך פערי התשואה מאג"ח ממשלתיות עלה ועל כן, יש להעדיף אגרות חוב בעלות טווח לפדיון של עד 4 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully