וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים אופטימיים: המשבר הגרעיני ביפן והעלייה במחירי הנפט לא יפגעו בצמיחה העולמית

סוכנויות הידיעות

18.3.2011 / 12:41

גולדמן סאקס צופה כי התמ"ג העולמי יצמח ב-4.8% השנה



התאוששותה של הכלכלה העולמית תהיה יציבה מספיק כדי לשרוד גם את המשבר הגרעיני ביפן וגם את העלייה החדה במחירי הנפט, למרות החששות מפני האטה חמורה בצמיחה הגלובלית - כך אמרו כלכלנים בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

"הכלכלה העולמית תעבור את המבחנים האלה ותמשיך לשגשג", אמר אדוארד ירדני, נשיא וסמנכ"ל ההשקעות של חברת ירדני ריסר'ץ, לבלומברג. ירדני הוסיף כי "המשקיעים ימשיך לרכוש מניות, אם וכאשר ייפתרו הבעיות הגרעיניות ביפן". ירדני צופה כי התמ"ג העולמי יצמח ב-5% ב-2011 וכי מדד המניות העולמי msci יעלה ב-15% וציין כי האבטלה יורדת ברחבי העולם, רווחי החברות עולות והמדיניות המוניטרית עדיין תומכת בכלכלה.



כלכלני צופים כי התמ"ג העולמי יצמח ב-4.8% ב-2011, בעוד שכלכלני צופים כי התמ"ג העולמי יצמח ב-4.4% השנה. "הצמיחה העולמית איתנה למדי ומסוגלת לסבול גם טלטלות כאלה", אמר דיוויד הנסלי, האחראי על התיאום הכלכלי הגלובלי בג'יי.פי מורגן ולשעבר כלכלן בבנק הפדרלי של ניו יורק.



נרימן בהראווש, הכלכלן הראשי של חברת המחקר ihs, העריך היום כי למשבר הגרעיני ביפן, המשבר הגרעיני החמור ביותר מאז צ'רנוביל, "תהיה השפעה מוגבלת בלבד וקטנה על הכלכלה העולמית". בהראווש העריך כי המשבר ביפן לא ישפיע על יותר מ-0.2% מהצמיחה העולמית השנה, בין היתר משום שהנתח של יפן בתמ"ג העולמי נפל ב-18% ב-1995 ל-8.7% ב-2010.



כלכלנים אחדים היו פחות אופטימיים וחששו כי העלייה במחירי הנפט והמשבר ביפן יקשו על הכלכלה העולמית להתאושש מהמשבר הכלכלי. איאן פלנדרלית', בכיר לשעבר בבנק המרכזי של בריטניה, אמר לבלומברג כי "הכלכלה העולמית בדיוק החלה להתאושש. כשאדם חולה מתאושש, כדאי למנוע ממנו להיות חשוף ליותר מדי זעזועים, ואנחנו נחשפנו לכמה טלטלות משמעותיות. זה עושה אותי עצבני וגורם לי לדאוג בנוגע לקצב ההתאוששות".



>>> לידיעות נוספות על יפן - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully