וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערבות ה-G7 בשוק המט"ח מקפיצה את הזהב: עולה ב-0.8% ל-1,414.80 דולר לאונקיה

סוכנויות הידיעות

18.3.2011 / 13:33

הין ממשיך ליפול: צונח ב-3.3% מול הדולר לרמה של 81.505 ין לדולר



המתקפה הבינלאומית הצפויה על לוב, האסון ביפן והתערבות מדינות ה-g7 בשוק המט"ח דוחפים את מחיר הזהב כלפי מעלה, היות שמשקיעים פונים למתכת היקרה כמקלט בעתות של אי ודאות.



החוזים על הזהב למסירה באפריל עולים ב-0.8% למחיר של 1,414.80 דולר לאונקיה במסחר האלקטרוני בניו יורק. גם מחיר הכסף עולה - החוזים על הכסף מתחזקים ב-1.6% ל-34.815 דולר לאונקיה.



הין נופל כעת ב-3.3% מול הדולר לרמה של 81.505 ין לדולר, לאחר שמדינות ה-g7 התערבו בשוק המט"ח כדי למנוע את התחזקותו. הבוקר הודיעו מדינות ה-g7 על החלטתן למכור ין, התערבות מתואמת ראשונה בשוק המט"ח של המדינה מזה עשור, כדי לבלום את עליית הין שפגעה במגזר היצוא ביפן מוכת האסון. ההחלטה נעשתה לאחר שאתמול בבוקר זינק הין לשיא של 76.52 ין דולר, שלא נראה כמותו מאז מלחמת העולם השניה.



הבנק המרכזי של יפן, שהזרים 38 טריליון ין (470 מיליארד דולר) בשבוע האחרון לכלכלת המדינה בעקבות רעידת האדמה, הצונאמי והמשבר הגרעיני, היה הראשון שהתערב בשוק המט"ח היום - לראשונה מאז 1995 - ואמר כי יפעיל מדיניות הרחבה מוניטרית בעוצמה רבה כדי להפחית את האיום של מיתון ביפן.



בתוך כך, אישרה מועצת הביטחון החלטה הקובעת כי "יינקטו כל הצעדים הדרושים" כדי לעצור את כוחותיו של קדאפי, למעט מתקפה יבשתית, לאחר שהשבוע הצליח צבאו של קדאפי במספר קרבות מכריעים עם כוחות המורדים במדינה ואילץ אותם לסגת לעיר בנגזי. קדאפי עצמו איים כי "לא נראה רחמים או חמלה" כלפי המורדים. ההצעה גם הטילה איסור טיסה בשמי לוב. סוכנות הבקרה על התעופה באירופה מסרה כי לוב עצמה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסה. סוכנות יורוקונטרול מסרה כי מלטה דיווחה שטריפולי אינה מאשרת תנועה אווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully