וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעבתם את חיית המחמד שלכם? שלמו קנס של 1,00 שקל

עמירם כהן

18.3.2011 / 14:11

ועדת החוקה אישרה תקנות חדשות להגנה על בעלי חיים, המאפשרות לקנוס העבריינים ללא משפט



ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה השבוע תקנות חוק צער בעלי חיים (חיות בית וחיות משק), שמטרתן להרחיב את ההגנות על חיות הבית. התקנות קובעות כי על עברייני החוק יוטלו קנסות ללא הליך משפטי וללא צורך בהעמדה לדין של העבריינים על ידי פקחי משרד החקלאות. חשוד בעבירה יוכל להמיר את הקנס המנהלי בהליך משפטי, בדומה לאפשרות העומדת בפני עברייני תנועה בעבירות מסוימות.



בין היתר, קובעות התקנות כי אדם המחזיק בחיית מחמד ולא סיפק לה אוכל ושתייה כנדרש, ישלם קנס מנהלי בסך 1,000 שקל; בעלים של בעלי חיים חולים, שלא סיפקו להם שרות רפואי של ישלמו 2,000 שקל; בגין חיתוך אוזניים וזנב לחיית מחמד ייקנס העבריין ב-4,000 שקל; הקנס בגין החזקת חיות מחמד במתחם קטן מדי יהיה 750 שקל ובעלי "פינת ליטוף" שתנוהל ללא השגחה מספקת של מדריכים ומשגיחים ייקנסו ב-1,000 שקל.



קנסות מנהליים יוטלו גם על בעלים של חיות משק. בעל רפת שלא סיפק די מי שתייה לעגלים שהוא מגדל ייקנס ב-1,000 שקל. בעל משק שיובל בהמה חולה או פצועה ברכב שלא מיועד לכך ושלא למטרות של טיפול רפואי ייקנס ב-2,000 שקל. הקנס בגין החזקת בהמות במבנה שאינו מאוורר כראוי יהיה 3,500 שקל. התקנות לחוק ייכנסו לתוקף חודש לאחר פרסומן ב"רשומות".



יש להדגיש כי הקנסות המנהליים המוצעים ישולמו על ידי כל מי שפגע בחיות בין שהוא בעלים שלהן ובין שאינו הבעלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully