וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של סין ממשיך ללחום באינפלציה: העלה את יחס הרזרבה על הבנקים

סוכנויות הידיעות

18.3.2011 / 15:52

יחס הרזרבה של הבנקים הגדולים הועלה ב-0.5% ל-20% - העלאה שלישית השנה



הבנק המרכזי של סין העלה היום את דרישות ההון על הבנקים בפעם השלישית השנה, בניסיון נוסף לצנן את האינפלציה במדינה.



הבנק הורה לבנקים להעלות את יחס הרזרבה ב-0.5% החל ב-25 במארס. משמעות הצעד היא שהבנקים הגדולים בסין יחויבו להפריש 20% מהפיקדונות לטובת רזרבות, מה שיאפשר להם להעניק פחות הלוואות.



ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, התחייב להציב את המאבק באינפלציה בעדיפות ראשונה השנה, ואמר כי התייקרות המחירים, ועליית מחירי הבתים בפרט, מאיימת על היציבות החברתית בסין. אתמול עשתה גם הודו צעד שנועד לבלום את האינפלציה והעלתה את הריבית ב-0.25%.



"המהלך של סין, אשר מגיע לאחר העלאת הריבית בהודו, הוא סימן נוסף לכך שלאירועים הטראגיים ביפן ככל הנראה לא תהיה השפעה על קבלת ההחלטות במדינות אחרות באסיה", אמר בריאן ג'קסון, אסטרטג שווקים מתעוררים ברויאל בנק אוף קנדה בהונג קונג. "לנוכח האינפלציה החזקה באזור דרושות כנראה פעולות נחושות נוספות".



היום דיווחה הלשכה לסטטיסטיקה בסין כי מחירי הבתים החדשים במדינה המשיכו לעלות בחודש פברואר. בבייג'ין ובשנחאי נרשמה עליה מתונה יותר, לאחר ששתי הערים הגדולות הטילו מסים חדשים על רוכשי הבתים. מחירי הבתים בעיר יויאנג, לעומת זאת, זינקו ב-12% בפברואר, לעומת פברואר 2010. בעיר לנז'ו שבמערב סין עלו מחירי הבתים ב-11% בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully