וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביו מתכננת הנפקה ראשונה לציבור: מוערכת ב-200 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

18.3.2011 / 16:35

"אנחנו שואפים להיות גדולים כמו פייסבוק וגוגל", אמר יו"ר החברה בראיון למגזין הפיני "טלוסלמה"



רוביו, חברת המשחקים הפינית העומדת מאחורי הלהיט אנגרי בירדס, מתכננת הנפקה ראשונה לציבור בוול סטריט, כך עולה מראיון שהעניק יו"ר החברה למגזין העסקים הפיני "טלוסלמה".



בראיון אמר קאי הד, אביו של מנכ"ל רוביו מיקאל הד, כי סבב הגיוסים האחרון של רוביו בסך 42 מיליון דולר היה רק צעד ראשון בכיוון הנפקה. "אנחנו שואפים להיות גדולים כמו פייסבוק או גוגל", אמר הד בראיון. הד הוא בעל השליטה ברוביו, באמצעות חברת האחזקות שלו טרמה אינטרנשונל.



בשבוע שעבר גייסה רוביו 42 מיליון דולר מקרנות accel פרטנרס, אטומיקו ונצ'רס ופליציס ונצ'רס. לפי "טלוסלמה", הקרנות מחזיקות כעת ב-15% מהחברה, מה שמעניק לה שווי של כ-200 מיליון דולר.

בכתבה נחשף גם כי רוביו גרפה הכנסות של 5 מיליון דולר במחצית האחרונה של 2010, ורווחים בסך 3 מיליון דולר.



רוביו, שנוסדה ב-2003, מנסה בימים אלה להרחיב את פעילותה לפלטפורמות נוספות במכשירי סמארטפון ורשתות חברתיות, וכן ליצור הפקות מדיה, שותפויות ומוצרים נלווים. מיקאל הד סיפר לרויטרס באוגוסט כי הוא מתכנן להפוך את אנגרי בירדס, שנהפכה ללהיט באייפון ובאייפד, למותג בידור מקיף, בדרך דומה לזו לפיקסאר נהגו בדמויות מ"צעצוע של סיפור" ו"מפלצות בע"מ".



אנגרי בירדס - המשחק הפופולרי בו מתבקשים השחקנים לעזור לציפורים להשמיד חזירים שגזלו את ביציהם, שבר שיאים למשחקים בטלפון הנייד ונשאר בראש הטבלה במשך זמן רב. למשחק יש 40 מיליון משתמשים פעילים בחודש, לדברי רוביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully