וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'י.פי מורגן הגדיל הדיווידנד פי 5; וולס פרגו ב-140%

סוכנויות הידיעות

18.3.2011 / 18:59

דקות לאחר אישור הבנק הפדרלי שורה של בנקים בארה"ב הגדילו דיווידנד והודיעו על קנייה חוזרת של מניות



שורה של בנקים גדולים בארה"ב הודיעו היום על הגדלת הדיווידנד הרבעוני למשקיעים ועל אישור תוכניות לרכישה חוזרת של מניות לאחר שהבנק הפדרלי השלים את ביצוע "מבחני העמידות" ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב והודיע כי חלקם קיבלו אישור לשוב להגדיל את הדיווידנדים שהם מחלקים לבעלי המניות ולבצע רכישה חוזרת של מניות.



בחלוף דקות ספורות מהודעת הבנק הפדרלי, הודיעו סדרה של בנקים וחברות פיננסים בארה"ב על הגדלת הדיווידנד למשקיעים ועל תוכניות לקנייה חוזרת של מניות. בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס הודיע על הגדלת הדיווידנד הרבעוני למשקיעים מחמישה סנט למניה ל-25 סנט למניה, ומסר כי דירקטוריון הבנק אישר תוכנית רב שנתית לקנייה חוזרת של מניות בסך 15 מיליארד דולר, בהן רכישות בהיקף של שמונה מיליארד דולר בשנת 2011.



בנק וולס פרגו הודיע על הגדלת הדיווידנד הרבעוני מחמישה סנט למניה ל-12 סנט ועל דיווידנד חד פעמי מיוחד של שבעה סנט למניה שישולם לבעלי המניות ברבעון הראשון של השנה. כמו כן הודיע הבנק על תוכנית לקנייה חוזרת של 200 מיליון ממניותיו.



us בנקורפ הגדיל את הדיווידנד הרבעוני מחמישה סנט למניה ל-12.5 סנט למניה ועל תוכנית לקנייה חוזרת של 50 מיליון מניות.



19 הבנקים, בהם גולדמן סאקס וג'י.פי מורגן צ'ייס, הגדילו את הון המניות ביותר מ-300 מיליארד דולר מסוף שנת 2008 ועד סוף שנת 2010, מסר מוקדם יותר היום הבנק הפדרלי. "בסך הכל, נרשם שיפור הן כמות והן איכות ההון ברבים מהבנקים וחבורת ההחזקות הגדולים מאז המשבר הפיננסי", מסר הבנק.



הבנק המרכזי גם פירסם פרטים לגבי המתודולוגיה של "מבחני העמידות" שערך בבנקים, ובכלל זה שלושה תסריטים כלכליים שונים שהבנקים התבקשו לבחון מולם את הכנסותיהם ומצב ההון שלהם. בין התסריטים הכלכליים היה אחד של מיתון שבו שיעור האבטלה מטפס לרמה של 11%.



הבנק הפדרלי מסר כי החלטתו לאפשר לבנקים לשוב ולחלק דיווידנדים ולבצע רכישה חוזרת של מניות התקבלה לאחר שנרשם "שיפור משמעותי הן בתנאים הכלכליים והן במצב ההון של המוסדות הפיננסים". הבנק המרכזי הוסיף כי ההחלטה תסייע להגדלת היקף ההלוואות הן לצרכנים והן לעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully