וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע הפעיל בעולם הוא ישראלי, והוא מבטיח: "נשקיע ב-100 חברות סטארט אפ בשנה"

גיא גרימלנד

18.3.2011 / 20:13

ג'רמי ברבי, האנג'ל מאחורי קימה ונצ'רס: "נשקיע אפילו כשיוצג לנו רעיון בפאוור פוינט"



על קימה ונצ'רס, קרן האנג'לים של איל התקשורת הצרפתי גזבייה ניאל וג'רמי ברבי, פירסמנו באפריל 2010. האתר ביזנס אינסיידר חשף הלילה את המספרים מאחורי הקרן - ובמבט ראשון הם נראים לא פחות ממדהימים. תחת הכותרת: "האנג'ל הפעיל ביותר בעולם שמשקיע בכל מקום ומגיע לאיזון מהר", מספר ברבי על היקף ההשקעות הנרחב של קימה ונצ'רס.



החזון של קימה ונצ'רס הוא להשקיע ב-100 חברות סטארט אפ בכל שנה - ובכל מדינה בעולם. בתחילת הדרך תיכננו גזבייה ניאל וג'רמי ברבי להשקיע ב-50 חברות מדי שנה, אבל החליטו להגדיל את המספר ל-100. "אנחנו משקיעים כ-100 אלף יורו בכל סבב גיוס הון. נשקיע אפילו כשיוצג לנו רעיון בפאוור פוינט. יש לנו סטארט אפים בסין, נורבגיה, קנדה - בכל מקום", מסביר ברבי לביזנס אינסיידר.



כשנשאל בכמה חברות השקיעה הקרן עד כה ובכמה חברות עוד מתוכננות השקעות, ענה ברבי כי "השקענו ב-80 חברות ב-11 מדינות. 35% בצרפת, 35% בארה"ב, 10% בישראל וכל השאר במקומות אחרים. אנחנו רוצים להשקיע ב-100 חברות בשנה, אבל לאחרונה זה הואט. העסקות הפכו להיות מורכבות יותר בגלל שערך החברות עלה. אנחנו צריכים לקחת זמן כדי לנהל משא ומתן. אנחנו רואים חברות מעמק הסיליקון מבקשות שווי של חמישה מיליון דולר לחברה ללא מוצר, ולכן אנו רוצים להסביר להן שזה לא הגיוני. כיום אנחנו מבצעים השקעה אחת לשבוע".



ברבי הוא דמות ייחודית בסצינת הסטארט אפים הישראלית. הוא בן 33, יליד צרפת וחרדי. הוא פעיל בזירת האינטרנט מ-1994, אז עבד בקומפיוסרב. בתחילת דרכו היה אחד המייסדים של אתר החדשות הטכנולוגיות הצרפתי zdnet ועבד בו כעיתונאי. בהמשך הקים את חברת push contact שהפיצה מוצרים טכנולוגיים ואת net2 one, חברה שאיפשרה לקבל מידע חדשותי לפי מילות מפתח. ב-2004 מכר את החברה ל-tns והתעשר. ב-2005 הקים את חברת zlio שמאפשרת לגולשים להקים חנויות מקוונות.



ברבי הכיר את ניאל לפני 13 שנים כשעבד כעיתונאי וכך נוצרה השותפות שהובילה לקימה ונצ'רס. ניאל אמנם פחות מוכר מפטריק דרהי, אבל הוא נחשב לאחד מעשירי צרפת. מדובר באיש עסקים עם הון אישי של 2.8 מיליארד יורו, המחזיק ב-56% מספקית האינטרנט free iliad. הוא גם אחד המשקיעים בגולן טלקום שמתחרה במכרז התדרים הסלולרי של משרד התקשורת.



מי שמסתובב באירועי ההיי-טק והסטארט אפ הישראלים מבחין בברבי בקביעות. הוא חי את הסצינה, מכיר לא מעט יזמים וחברות, ובאופן כללי הוא אחד האנג'לים הבולטים בישראל. בין החברות שבהן השקיעה קימה ונצ'רס עד כה בישראל ניתן לציין את קוברטיקס סיידקיק, sohoos, effdon ו- fooducate.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully