וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני ברצף: וול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

18.3.2011 / 22:18

על רקע הודעתה של לוב על הפסקת אש, נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים, זה היום השני ברציפות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7% והנאסד"ק עלה ב-0.3%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, אולם ירדו בכ-2% בסיכום שבועי, על רקע הודעתה של לוב על הפסקת אש והחלטת שבע המדינות המתועשות (G7) להתערב בשוק המט"ח כדי לבלום את התחזקות הין היפני. מניות הפיננסים הובילו את העליות בעקבות הודעת הבנק הפדרלי כי יאפשר לחלק מהבנקים הגדולים בארה"ב לשוב ולהעלות את הדיווידנדים למשקיעים.

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.7% לרמה של 11,858 נקודות; מדד S&P 500 הוסיף 0.4% לרמה של 1,279 נקודות אולם ירד בסיכום שבועי ב-1.9%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,643 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר ירדה בתחילת השבוע לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר - עלתה ב-0.03% לרמה של 3.28%.

שר החוץ הלובי מוסא קאוסה הודיע היום כי לוב מוכנה ליישם הפסקת אש מיידית, וזאת לאחר שהאו"ם אישר פעולה צבאית בינלאומית בלוב. קאוסה אמר כי הפסקת האש צפויה להשיב את הביטחון ללוב. עם זאת, מתח שר החוץ הלובי ביקורת על האו"ם, וציין כי החלטת מועצת הביטחון מהווה הפרה של ריבונותה של לוב.

ביפן נמשכים המאמצים לנסות ולצנן את הכורים הגרעיניים בפוקושימה. הבוקר הודיעו מדינות הג'י-7 על החלטתן למכור ין, התערבות מתואמת ראשונה בשוק המט"ח של המדינה מזה עשור, כדי לבלום את עליית הין שפגעה במגזר היצוא ביפן מוכת האסון. ההחלטה נעשתה לאחר שאתמול זינק הין לשער של 76.52 ין דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

הבנק המרכזי של יפן, שהזרים 38 טריליון ין (470 מיליארד דולר) בשבוע האחרון לכלכלת המדינה בעקבות רעידת האדמה, הצונאמי והמשבר הגרעיני, היה הראשון שהתערב בשוק המט"ח היום - לראשונה מאז 1995 - ואמר כי יפעיל מדיניות הרחבה מוניטרית בעוצמה רבה כדי להפחית את האיום של מיתון ביפן.

בארה"ב, הודיע היום הבנק הפדרלי כי השלים את ביצוע "מבחני העמידות" ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב וכי חלק מהבנקים שנבדקו צפויים לקבל אישור לשוב להגדיל את הדיווידנדים שהם מחלקים לבעלי המניות ולבצע רכישה חוזרת של מניות.

19 הבנקים, בהם גולדמן סאקס וג'י.פי מורגן צ'ייס, הגדילו את הון המניות ביותר מ-300 מיליארד דולר מסוף שנת 2008 ועד סוף שנת 2010, מסר הבנק הפדרלי. "בסך הכל, נרשם שיפור הן כמות והן איכות ההון ברבים מהבנקים וחבורת ההחזקות הגדולים מאז המשבר הפיננסי", מסר הבנק.

הבנק המרכזי גם פירסם פרטים לגבי המתודולוגיה של "מבחני העמידות" שערך בבנקים, ובכלל זה שלושה תסריטים כלכליים שונים שהבנקים התבקשו לבחון מולם את הכנסותיהם ומצב ההון שלהם. בין התסריטים הכלכליים היה אחד של מיתון שבו שיעור האבטלה מטפס לרמה של 11%.

הבנק הפדרלי מסר כי החלטתו לאפשר לבנקים לשוב ולחלק דיווידנדים ולבצע רכישה חוזרת של מניות התקבלה לאחר שנרשם "שיפור משמעותי הן בתנאים הכלכליים והן במצב ההון של המוסדות הפיננסים". הבנק המרכזי הוסיף כי ההחלטה תסייע להגדלת היקף ההלוואות הן לצרכנים והן לעסקים.

סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת למחשבים הגדולה בעולם, תיסחר על רקע הודעתה היום כי תתחיל לראשונה בתולדותיה לחלק דיבידנד למשקיעים.

ענקית המזון ג'נרל מילס, אמרה היום כי היא מתכננת לרכוש נתח של 51% במותג מוצרי החלב יופלה, אשר נמצא כיום בידי חברות האחזקות הצרפתיות סודיאל ו-PAI פרטנרס, תמורת 800 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully