וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת אחים: רשות החברות חסמה את סידור הג'ובים ל"ילדי האוצר" - שר האוצר נדרש להתערב

TheMarker Online

19.3.2011 / 23:28

באגף תקציבים הגיבו בזעם על כך שרשות החברות קבעה שסמנכ"לי כספים בחברות ממשלתיות יחויבו בתואר רו"ח



סכסוך פנימי רגיש מבעבע תחת הקרקע מזה מספר שבועות במשרד האוצר. זאת, בעקבות חוזר שהוציאה רשות החברות הממשלתיות, אשר מקשיח את תנאי הסף למינוי סמנכ"לי כספים בחברות הממשלתיות ומונע למעשה מיוצאי אגף התקציבים במשרד לגשת למכרזים לתפקידים אלה.



פרסום החוזר גרר תרעומת קשה מצד אגפי התקציבים והחשב הכללי באוצר, וזעם אשר הופנה כלפי רשות החברות הממשלתיות, בטענה כי זו מנסה לחסום את מינויים של יוצאי האוצר לתפקידים בכירים בחברות. הסכסוך הגיע באחרונה לפתחו של שר האוצר יובל שטייניץ, אשר נדרש להתערב בנושא.



בחוזר שהופץ בחודש שעבר, נקבע כי מועמד לתפקיד סמנכ"ל כספים בחברה ממשלתית יהיה חייב להחזיק בתואר בחשבונאות, וכן בניסיון בעריכה או בביקורת של דו"חות כספיים בחברות בעלות היקף משמעותי. תקופת הניסיון שבה יידרש תחושב לפי דירוג החברה הממשלתית (10 למשל, בחברת החשמל) – פחות שתיים, ולא פחות מניסיון של שלוש שנים. במקרה שבו יידרש מינויו של בעל תואר שני בכלכלה או במינהל עסקים, יידרש המועמד להוכיח ניסיון פיננסי לתקופה של שלוש שנים נוספות, וכן להציג נימוקים מיוחדים למינויו.



בדברי ההסבר לחוזר, טענה רשות החברות כי מטרתו לקדם את הממשל התאגידי בחברות הממשלתיות "תוך שמירה על רמת מקצועיות ואחריות גבוהה בהנהלת החברה". עוד נטען כי לאור השינויים המהותיים בשנים האחרונות בעולם הביקורת החשבונאית, חייב נושא המשרה הבכיר ביותר בתחום הכספים להיות בעל רקע מתאים, כדי "לנווט את החברה להצלחה בעולם מורכב מאי פעם בתחומי התמחיר, המימון וההשקעות ולהשתמש בכלים פיננסיים ומורכבים".



יצוין, כי משרות רבות של סמנכ"לי כספים בחברות הממשלתיות אוישו בשנים האחרונות ביוצאי אגף התקציבים והחשכ"ל באוצר. בין היתר, מדובר בחברת החשמל, מקורות ורכבת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully