וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "בהמלצות של ששינסקי יש רווח הגון ליזמים"

מאת צבי זרחיה

20.3.2011 / 6:48

בלעדי ראש הממשלה ייפגש עם 3 ח"כים של הליכוד בוועדת הכספים, כדי לשכנעם לתמוך בהצעת חוק מיסוי רווחי הגז. מקורביו: "נבחרי הציבור חייבים לפעול קודם כל למען הציבור והאינטרסים שלו". בוועדה קיים רוב לאישור החוק - אך בליכוד לא רוצים להעבירו בקולות האופוזיציה



>> ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתגייס לאישור הצעת חוק ששינסקי בוועדת הכספים. ל-themarker נודע כי נתניהו מתנגד לדרישות כמה מחברי הכנסת למסמס ולשנות את המלצות ועדת ששינסקי כפי שהן מופיעות בהצעת חוק מיסוי רווחי הגז והנפט.



נתניהו אמר למקורביו בסוף השבוע כי "כל שינוי בהחלטות יהיה פגיעה בציבור". לדברי המקורבים, "נבחרי הציבור חייבים קודם כל לפעול למען הציבור והאינטרסים שלו. נתניהו למד את כל החומר לעומק והוא סבור שבהמלצות ששינסקי יש רווח הגון ליזמים ותקבולים נכונים לציבור".

לאור התנגדות כמה מחברי הכנסת של הליכוד לחוק ששינסקי, אמר נתניהו למקורביו שיעשה כל מאמץ ויקדיש זמן רב בשבוע הקרוב הן בליכוד והן מחוצה לו כדי שההמלצות יאושרו כפי שהן. נתניהו המשמש גם כשר לאסטרטגיה כלכלית, יזמן אליו ביומיים הקרובים את שלושת חברי הכנסת מטעם הליכוד החברים בוועדת הכספים ומתנגדים להצעת חוק מיסוי הגז והנפט.



זאת, כדי להשיג את תמיכתם בהצבעה המתוכננת ליום רביעי הקרוב. מדובר ביו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, במרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ ציון פיניאן ובח"כ מירי רגב. כמו כן יפעל נתניהו לגיוס תמיכתן של שתי חברות הוועדה מטעם סיעת ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירשנבאום וח"כ ליה שמטוב, המתנגדות לחוק ששינסקי.



נתניהו יבקש כי ישראל ביתנו תמלא אחר המשמעת הקואליציונית, ותתמוך בהמלצות כפי שאושרו בממשלה.



יצוין כי בוועדת הכספים קיים רוב של חברי כנסת התומכים בהצעת החוק - גם ללא תמיכת חמשת ח"כים אלה. 12 חברי כנסת תומכים בהמלצות לעומת 5 שמתנגדים: 3 נציגי הליכוד ו-2 נציגי ישראל ביתנו. ואולם, בליכוד חוששים כי אישור הצעת החוק בלא תמיכת חברי הכנסת מהליכוד, אלא בסיוע האופוזיציה - ישדר מסר שלפיו הממשלה חלשה, ונזקקת לתמיכת האופוזיציה כדי לקדם את המהלך הדרמטי.



בליכוד אף שקלו להחליף את פיניאן, אלקין ורגב בחברי כנסת אחרים מהמפלגה המשמשים ממלאי מקום בוועדה: אופיר אקוניס, דני דנון, ויריב לוין, אלא שגם חברי הכנסת האלה מתנגדים להצעת החוק.



מקורות בליכוד מעריכים כי למרות התנגדות חברי הוועדה מטעם הסיעה, יהיה ניתן לגייס את תמיכת פיניאן ואלקין. פיניאן אמר אמש כי יביע את ההתנגדותו בפני ראש הממשלה אבל יקבל את עמדתו ויצביע בהתאם להחלטת נתניהו. אלקין אמר שיצביע כפי שפיניאן יצביע. פיניאן, אלקין, ורגב הודיעו בשבוע שעבר כי הם מתנגדים להמלצות ששינסקי במתכונתן הנוכחית ותובעים להכניס בהן שינויים, כמו הפחתת שיעור ההיטל על חברות הגז או התחייבות להקמת קרן ייעודית עבור תקבולי מיסוי רווחי הגז. בישראל ביתנו תבעו לקבע את שיעור המס על חברות הגז למשך 10 שנים על מנת להקל על חברות הגז בגיוס האשראי למימון הפרויקטים. ואולם לדברי מקורבי נתניהו, "אין כל סיבה עניינית לשנות את ההחלטות, וחשוב לו שתוקם הקרן לחינוך ולביטחון שתקבוליה יגיעו מהעלאת המסוי על הגז.



פעילות הקרן תהיה התמורה הנכונה שהציבור ייהנה מפירות רווחי הגז".



בתוך כך, שר האוצר יובל שטייניץ נחוש שלא לשנות את ההמלצות למעט שינויים טכניים. שטייניץ מתנגד נחרצות להפחתת שיעור ההיטל על חברות הגז, ומתכוון לדרוש את העלאתה להצבעה של הצעת חוק ביום רביעי בועדת הכספים, גם אם נציגי הליכוד יתנגדו להם והן יאושרו בסיוע האופוזיציה.



בלשכת שטייניץ חוששים כי אם ההמלצות לא יאושרו השבוע בועדת הכספים, ובשבוע הבא בקריאה השנייה והשלישית - לפני יציאת הכנסת לפגרת הפסח - לא יהיה ניתן לאשרן במושב הקיץ וההמלצות יירדו לטמיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully