וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר פירסם מכרז לגיבוש אסטרטגיה כלכלית-חברתית לישראל ל-15 שנה

מאת מוטי בסוק

20.3.2011 / 6:48

בלעדי מטרת המכרז: להפוך את ישראל למדינה מובילה ברמת החיים של כלל אזרחיה. הזוכה במכרז יקבל 3.5 מיליון שקל



>> מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר פירסם ביום חמישי מכרז ל"מתן שירותי ייעוץ לגיבוש אסטרטגיה כלכלית-חברתית למדינת ישראל". המטרה הרשמית של המכרז היא להפוך את ישראל בתוך 20 שנה לאחת המדינות המובילות בעולם ברמת החיים של כלל אזרחיה.

המכרז (43/10) מיועד לחברות בינלאומיות וישראליות גדולות ובעלות מוניטין, ומזמין אותן לתת שירותי ייעוץ אסטרטגי לצוות מוביל של הממשלה לגיבוש מדיניות כלכלית וחברתית ל-15 שנים. נראה כי עורכי המכרז, משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, מעדיפים כי יזכה בו גוף בינלאומי מוכר. הזוכה במכרז יצטרך לסייע לצוות המוביל של שני המשרדים "בגיבוש חזון לאומי כלכלי על בסיס הסכמות ציבוריות וערוצי שיח עם שותפי מדיניות והציבור הרחב".



הזוכה יקבל מהמדינה סכום של עד 3.5 מיליון שקל. המכרז ייסגר ב-28 באפריל הקרוב. פרזנטציה של מי שיעלו לשלב הגמר במכרז תיערך ב-16 במאי.



לפי תנאי הסף, "המציע חייב להיות בעל ניסיון באספקת שירותי ייעוץ לממשלה זרה ו/או מוסד בינלאומי מדינתי, בתהליך גיבוש אסטרטגיה כלכלית כוללת לאומית ו/או אזורית. המציע צריך להיות תאגיד שהתאגד בישראל או בחו"ל ורשום כדין במשרד הרלוונטי בישראל". בנוסף, המציע צריך להעסיק לפחות 30 עובדים.



במשרדי ראש הממשלה והאוצר מודעים לכך שבעבר היו ניסיונות של ממשלות (כמו זו שבראשות אריאל שרון) לגבש מדיניות כלכלית ארוכת טווח לישראל. במשרד סבורים כי המבנה הנוכחי של היוזמה - צוות ממשלתי בכיר יחד עם חברת ייעוץ חיצונית בינלאומית - הוא הגישה המנצחת. כשמדובר בחברת ייעוץ חיצונית, הכוונה היא לחברה בסדר גודל של מקנזי הבינלאומית, שצוות שלה עובד בשנים האחרונות עם מערכת הביטחון על גיבוש יוזמה לחיסכון של 30 מיליארד שקל בתקציב המערכת בעשר שנים.



הניגשים למכרז יידרשו לענות על שתי שאלות. הראשונה - כיצד ניתן לשפר את תהליכי התכנון האסטרטגי הכלכלי במטרה להגביר את הראייה ארוכת הטווח. התשובה צריכה, בין השאר, להתייחס להיבטים תהליכים ומוסדיים, למיפוי של מידע תומך החלטות, למוסדות שעליהם מתבסס התכנון האסטרטגי הכלכלי (סקרים, מחקרים, חוות דעת של מומחים).



השאלה השנייה שאליה יצטרכו להתייחס המשתתפים במכרז היא מיפוי נקודות החוזק, נקודות החולשה, האיומים וההזדמנויות הכלכליות של המשק הישראלי בטווח של 15 השנים הבאות, ומהן ההשפעות שלהם על טווחי הזמן הבינוני והקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully