וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות עמיתים השקיעו 100 מיליון שקל בהנפקה פרטית של yes

מאת מיכאל רוכוורגר

20.3.2011 / 6:48

בלעדי עמיתים רכשו 100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח קודמת של החברה בנובמבר, והגיעו לאחזקה של כ-5% בבזק עם רווח של כ-50%



>> עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר בניהולה של יעל אנדורן, המסיימת בימים אלה קדנציה מוצלחת של כ-5 שנים, רכשה את מרבית האג"ח שהנפיקה בשבוע שעבר חברת הלוויין yes שבשליטת בזק (49%) ויורוקום (51%) של שאול אלוביץ' - כך נודע ל-themarker.

במסגרת הרחבתה של סדרת אג"ח ב' הפרטית גייסה yes, המנוהלת בידי רון אילון, 120 מיליון שקל. מתוך סכום זה עמיתים רכשו אג"ח של כ-100 מיליון שקל והיתר נרכש בידי בית ההשקעות מיטב.



עמיתים השתתפה גם במסגרת הגיוס הקודם של yes בנובמבר 2010 כשביקשה לרכוש אג"ח בכ-200 מיליון שקל, אך בסופו של דבר הצעתה במסגרת הגיוס נענתה בכ-100 מיליון שקל. אג"ח ב' של yes צמודות למדד, בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-4.8 שנים ונושאות ריבית שנתית של כ-5.8%. את הגיוס האחרון הוביל קונסורציום החתמים שכלל את לידר הנפקות, דיסקונט חיתום וגיזה שוקי הון.



בסוף אוקטובר 2010 העלתה חברת דירוג האשראי s&p מעלות את דירוגה של חברת די.בי.אס ל-a מינוס בשל הערכה לשיפור בנזילות לטווח ארוך. אותו דירוג ניתן גם להנפקה הנוכחית והקודמת.



למרות ההפסדים הכבדים שנצברו במשך השנים, שהובילו לגירעון בהון עצמי של כ-3.4 מיליארד שקל ולמרות יתרות הלוואות בעלים של כ-2.3 מיליארד שקל, סביר להניח שבהשקעה באג"ח של yes, מלבד התנאים האטרקטיביים היחסית של העסקה, אנדורן הביאה בחשבון כי מאחורי החברה עומד בעלים עם גב פיננסי חזק כמו אלוביץ' שלא ייתן לה להתרסק פיננסית.



עם זאת, ההשקעה והרווחים הפוטנציאליים האפשריים מההשקעה באג"ח של yes נראים זניחים לעומת היקף ההשקעה והרווחים של עמיתים בבזק עצמה. עמיתים בחנה ב-2009 השקעה מהותית בפרטנר, אך בסופו של דבר החליטה להשקיע בבזק. את ההשקעה המהותית הראשונה החלה עמיתים לבצע באוגוסט 2009; אז החלה בסדרת הפצות של מניות בזק בשוק מבעלי השליטה הקודמים, וכן רכשה חלק מהמניות של שהופצו בידי הכונס של גד זאבי.



כך, לאחר שקיבלה אישור משרד התקשורת, הגיעה עמיתים בדצמבר 2009 לאחזקה של כ-7% מהון המניות של בזק. לאחר מכן היא מימשה כ-2%, כך שנכון להיום, בשקלול כולל של רכישות, דיווידנדים ומימושים שבוצעו, ההשקעה של עמיתים בבזק מסתכמת בכ-700 מיליון שקל (ללא דיווידנדים והמימושים שבוצעו ההשקעה נאמדת במיליארד שקל). שוויין של המניות עתה עתה הוא כ-1.4 מיליארד שקל, כך שהחברה רשמה בתקופה של פחות משנה וחצי תשואה ממוצעת על ההשקעה של 50% (45% לפני חלוקות הדיווידנד הקרובות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully