וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלזר: "למרות התהפוכות בעולם, זה הזמן להשקיע בבנקים"

מאת מיכאל רוכוורגר

20.3.2011 / 6:48

אלון גלזר מלידר שוקי הון: הבנקים צפויים להציג תוצאות טובות ברבעון האחרון של 2010, שיימשכו גם השנה; רובם יחלקו דיווידנדים ב-2010 וב-2011



>> "אנו מעריכים כי הבנקים יציגו, בטח בזמן הקרוב, תוצאות טובות; כל עוד לא תהיה חזרה של העולם למשבר כלכלי משמעותי, נראה גם ב-2011 תוצאות טובות ותשואה דו-ספרתית על ההון במרבית הבנקים" - כותב אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בלידר שוקי הון, בסקירה הכוללת את תחזיותיו לתוצאות הכספיות של חמשת הבנקים הגדולים לרבעון האחרון של 2010 ולשנה כולה. דו"חות הבנקים אמורים להתפרסם החל ביום רביעי.



"אנו מאמינים כי נכון להשקיע היום במניות הבנקים", מוסיף גלזר. "למדנו שקשה לתזמן את השוק וברמות המחירים הנוכחיות שלהם, עם הערכה להמשך התוצאות הטובות ולתשלומי הדיווידנדים - בעינינו מגזר הבנקים הוא אחד המגזרים שיש להחזיק בהם במשקל גבוה יחסית".

גלזר מעניק המלצות "קנייה" לבנקים הפועלים, לאומי ומזרחי ו"תשואת יתר" לדיסקונט ולבינלאומי - במחירי יעד הגבוהים ב-14%-25% ממחירי בבורסה. הוא מציין לחיוב את תשלומי הדיווידנדים הגבוהים שיימשכו ב-2011 - להערכתו, רק דיסקונט לא יחלק דיווידנדים השנה - ואומר כי ברמת המחירים הנוכחיות תשואת הדיווידנד, בהתבסס על כ-50% מהרווח הנקי, צפויה להיות 5%-6%.



לדבריו, נמשיך לראות צמיחה בפעילות הבנקים, כשתיקי האשראי הטובים שלהם ימשיכו לספק הפרשות נמוכות לחובות מסופקים - אם כי ההפרשות עשויות להיות גבוהות יותר בשל ניקוי האורוות המסורתיים - כשהעלייה הצפויה בריבית תמשיך לתרום לתוצאות טובות.



"האיום העיקרי הנוכחי על התוצאות מגיע מכיוון תיקי ניירות הערך של הבנקים (בעיקר לאומי, דיסקונט והבינלאומי), אבל בסך הכל מרבית החשיפה שלהם היא לממשלות (בעיקר ממשלת ישראל) ולמוסדות פיננסיים (בעיקר בארה"ב), ולהערכתנו בשלב זה הפגיעה אינה משמעותית", מציין גלזר, ומוסיף: "ברור שהמשברים בעולם לא מביאים עמם בשורות חיוביות, אבל בסך הכל - בניגוד למשברים קודמים, שהבנקים הגיעו אליהם עם תיקי אשראי מסוכנים ותיקי ניירות ערך בעייתיים - הפעם נראה כי הם נמצאים במצב טוב, ואנו מעריכים כי נמשיך לראות מהם תוצאות טובות גם ברבעונים הקרובים".



האירועים האחרונים בעולם ובפרט המהומות בעולם הערבי, לפי גלזר, מביאים ליציאה של כסף מהשווקים המתעוררים כשישראל, שאמנם כבר מוגדרת משק מפותח, מקבלת תזכורת כי היא נמצאת עדיין במזרח התיכון, כולל הסכנות והאיומים המאפיינים את האזור. כתוצאה מכך, המניות שהזרים משקיעים בהן ירדו בשיעורים חדים יחסית.



עוד מעריך גלזר כי התקנות החדשות שפירסם בנק ישראל בנוגע להפרשות בגין חובות פגומים, לא ישפיעו על מרבית הבנקים - הפגיעה בבנקים תגיע לכ-0.2%-0.4% מיחס הלימות הון הליבה. הבנק היחידי, לדבריו, שהפרשותיו הפתיעו לרעה הוא דיסקונט, שדיווח על הפרשה של כ-850 מיליון שקל בדו"חות 2010, מה שיקטין את הון הליבה שלו בכ-0.6%.



לדבריו, בנק הפועלים צפוי להציג תוצאות "טובות" ברבעון הרביעי עם מעט השפעות חד-פעמיות, ולסיים ברווח הנקי הגבוה במערכת הבנקאות - 611 מיליון שקל, עלייה של כ-31% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. רווח זה מייצג תשואה על ההון של 11%. עוד כותב גלזר כי הפועלים צפוי לחזור לחלק דיווידנדים החל ברבעון הראשון של 2011.



בבנק לאומי, לדברי גלזר, הרבעון האחרון היה "סביר, לא יותר מזה" - וימשיך ככל הנראה ליהנות מהתוצאות החזקות של החברה לישראל; הבנק צפוי לסיים את הרבעון עם עלייה של 11% ברווח הנקי ל-604 מיליון שקל, המשקף תשואה על ההון של 10.4%. עוד מכותב גלזר כי לאומי ימשיך ליהנות מתיק האשראי החזק שלו, שיבוא לידי ביטוי בהפרשות נמוכות לחובות מסופקים ופגומים.



להערכתו, מזרחי צפוי לסיים את הרבעון הרביעי עם רווח נקי של 184 מיליון שקל - עלייה של כ-6% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 - המשקף תשואה על ההון של 11.1%. גלזר צופה כי הבנק ימשיך להציג תוצאות טובות גם ב-2011, וייהנה מהפירות של צעדי ההתייעלות שנקט ומהצמיחה באשראי. עוד כותב גלזר כי אחרי תוצאות מעט מאכזבות שיציג הבינלאומי ל-2010, הוא צופה כי הבנק יציג תוצאות טובות ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully