וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT יוצאת לגיוס אג"ח ראשון

מאת מיכאל רוכוורגר

20.3.2011 / 6:48

החברה תתחיל השבוע במצגות, ומתכננת לגייס בשבועות הקרובים חצי מיליארד שקל



>> ימים ספורים לאחר שבעל השליטה, המשקיע הצרפתי ישראלי פטריק דרהי, השלים את ההשתלטות על hot כשרכש 6% נוספים ממניות החברה מאליעזר פישמן תמורת כ-330 מיליון שקל - מתחילה השבוע חברת התקשורת ברוד שאו (סדרת מצגות מול שוק ההון). זאת כדי להשלים בשבועיים הקרובים גיוס אג"ח ראשון בתולדות החברה.



נכון להיום החברה מתממנת באמצעות חובות בנקאיים המסתכמים בכ-2.5-3.0 מיליארד שקל. זאת אחרי שהגיעה בדצמבר 2010 להסכמי מימון מחדש עם בנקי הפועלים ולאומי שיאפשרו להתחיל בראשונה זה עשור לחלק דיווידנדים ובכך להקל על העומס הפיננסי הכבד שנטל על עצמו דרהי באמצעות רכישות של מיליארדי שקלים שביצע ושכללו גם את רכישת מירס.

היקף גיוס האג"ח המדויק עדיין לא נקבע סופית, ולפי הערכות הוא יסתכם בכ-500 מיליון שקל. הסדרה החדשה שתונפק דורגה בידי חברת הדירוג מידרוג ברמה של a1, תהיה צמודת מדד וכנראה בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-4-5 שנים. במסגרת ההנפקה תתחייב hot כנראה לעמוד באמות מידה פיננסיות שונות, למשל יחס בין תזרים פרמננטי (ffo) לחוב פיננסי מותאם ויחס בין חוב פיננסי נטו לebitda (רווח תפעולי תזרימי בניכוי הוצאות ריבית, מס, פחת הפחתות).



את הגיוס, שנועד בעיקרו למיחזור חוב בנקאי ולפעילות שוטפת, מוביל קונסורציום החתמים הכולל את לאומי פרטנרס, כלל פיננסים, פועלים אי.בי.אי, גיזה שוקי הון, מנורה וברק קפיטל.



hot פירסמה לפני כשבוע את תוצאותיה לרבעון הרביעי ול-2010 כולה, שבהן הציגה שנה חזקה שכללה עלייה בכל הפרמטרים. ההכנסות הסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל והרווח התפעולי התזרימי (ebitda) שלה הסתכם ב-2010 ב-1.2 מיליארד שקל. הרווח נקי הסתכם ב-106 מיליון שקל. על החברה רבץ בעבר חוב בנקאי אדיר של כ-3.6 מיליארד שקל ובעלי מניותיה - פישמן, יצחק תשובה ונוני מוזס - דאגו להפנות את כל התזרימים שהיא יצרה לכיסוי חובות לבנקים.



ב-2009 נמכרה החברה לדרהי, שהחל ביישום שינויים ארגוניים בחברה. התוצאה היא שמחיר המניה זינק והוא רשם רווח על הנייר של כ-650 מיליון שקל. מי שצפויה להוביל את השינויים וגיבוש האסטרטגיה העתידית של hot-מירס היא סטלה הנדלר, המנכ"לית הפורשת של סמייל 012, שתמונה ליו"ר דירקטוריון hot וכנראה גם של מירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully