וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה עבדאללה מנסה "לשחד" את עמו: השיק סדרת הטבות חדשות

סוכנויות הידיעות

20.3.2011 / 8:55

עם זאת, רבים ביקרו את היעדרן של רפורמות של ממש מסדרת ההטבות שנועדו להרגיע את הרוחות



עבדאללה, מלך סעודיה, חשף בנאום מצולם לטלוויזיה בסוף השבוע חבילת הטבות כלכליות בניסיון למנוע התעוררות מהומות בדומה למהומות שפרצו במדינות שכנות במזרח התיכון. עם זאת, המלך לא הודיע על רפורמות פוליטיות או שינוי בזכויות האזרח והאדם במדינה. המלך עבדאללה שיבח את כוחות הבטחון הסעודיים כ"מגני המולדת", והדגיש כי לא יסבול איומים על בטחון ויציבות המדינה.




המלך הודיע על הגדלת שכר המינימום והשכר במגזר הציבורי, פעולה נגד שחיתות, מלגות נוספות לסטודנטים, קצבת אבטלה בסך 260 דולר לחודש, הקמת 500 אלף יחידות דיור לבעלי הכנסה נמוכה, השקעה של 4.3 מיליארד דולר במוסדות בריאות, והרחבה של כוחות המשטרה והצבא בכ-60 אלף נפשות, מה שצפוי להגדיל את מספר המשרות במשק. אך רבים ביקרו אותו על כך שלא הציע רפורמות מרחיקות לכת יותר, שיקדמו את הדמוקרטיה במדינה. בין היתר, נרשמה אכזבה מכך שלא הודיע על שינוי בממשלה כפי שציפו רבים.



הצעדים - שניכר בהם כי הם אמורים להרגיע זעם ציבורי מתבשל - עשויים, להערכת אנליסטים, לפגוע בתדמית שניסה עבדאללה לבנות לעצמו כמלך רפורמטור, שכן הם אינם מהווים רפורמה, אלא רק מכסים על היעדרה. המלך חשף חבילה דומה, בהיקף של כ-37 מיליארד דולר, גם בחודש שעבר.



בסעודיה לא התעוררו בינתיים מהומות בסדר הגודל של מדינות אחרות במזרח התיכון, כמו מצרים, תוניסיה, לוב ובחריין השכנה. עם זאת, במחוז המזרחי של סעודיה, היו מספר מחאות נגד השלטון מצד האוכלוסיה השיעית, והמדינה שלחה כאלף חיילים על מנת להביא מחאות אלה לסיומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully