וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב הורה: מכתב הנוגע להתפטרותו של מרק הרד מ-HP ייחשף

רויטרס

20.3.2011 / 9:01

המכתב, שהוגדר כ"סודי" נוגע להאשמה בהטרדה מינית מצד עובדת חיצונית שהובילה לבסוף להתפטרותו



שופט במדינת דלאוור הורה על חשיפת מכתב שהוביל להתפטרותו הפתאומית של מרק הרד מתפקידו כמנכ"ל ענקית המיחשוב והמדפסות וסווג על ידי שולחתו כ"סודי". חשיפת המכתב עשויה להטיל אור על פרשת עזיבתו הדרמטית, שיוחסה לטענות בגין הטרדה מינית.




המכתב נשלח להרד על ידי גלוריה אולרד, עורכת דין מקליפורניה, מצד עובדת פרילנס שהאשימה אותו בהטרדה מינית. המכתב הוביל את החברה לחקור את הרד, שהתפטר באוגוסט, לאחר שהחברה האשימה אותו בהגשת דו"חות הוצאות כוזבים בנוגע למתלוננת, ג'ודי פישר. עם זאת, הדירקטוריון לא מצא עדויות להטרדה מינית. זמן קצר לאחר התפטרותו, הצטרף הרד לחברת בתפקיד נשיא.



השופט דונלד פארסונס פסק כי חלק גדול מהמידע כבר התפרסם, וקבע כי תוכן המכתב אינו מוגן. "אנו מאוכזבים מפסיקת בית המשפט", אמרה פרקליטתו של הרד, איימי וינטרסהיימר, "אנו מאמינים כי על המכתב, שהוגדר כ"סודי" בבירור, להישאר כזה". השופט הורה על פרסום המכתב תוך 10 ימים. עם זאת, פרקליטתו של הרד אמרה כי בכוונתו להגיש ערעור, מה שעשוי לעכב את הצו.



בפסיקת השופט נחשפו כמה מפרטי המכתב, שכן צויין בה שהרד הואשם בשימוש בכספי החברה על מנת ל"האכיל ולהשקות" את פישר, ובהדלפת מידע פנימי "שעשוי להיות חשוב" אודות hp. "אף כי כמה מהאישומים במכתב הנוגעים להתנהגותו של הרד לפישר כנים ביותר, הם אינם גרפיים או גסים", כתב פרסונס. "חשיפת המכתב לא תחשוף מידע חדש לגמרי לציבור אודות הרד, אלא רק פרטים נוספים אודות פרשה שכבר ידועה לציבור". הן הרד והן פישר אמרו כי במכתב ישנם אי-דיוקים רבים.



פרסונס כתב כי המכתב מכיל גם פרטים אישיים אודות חייו של הרד ויחסיו עם משפחתו, וציין כי חלקים מהמכתב יוותרו חתומים. למשל, הוא הורה כי "בעמוד 7, בפסקה המלאה הראשונה, יש למחוק את המשך הפסקה לאחר המשפט המסתיים במלים גבר נשוי'".



המחלוקת בנוגע למכתב נובעת מתביעת בעל מניות ב-hp, ארנסטו אספינוזה, המבקש לקבל את מסמכי hp הנוגעים להתפטרותו של הרד ולחבילת הפרישה שלו. החברה הסכימה כי המכתב ייחשף, אך הרד התערב וביקש להרחיקו מעיני הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully