וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנכ"ל גולדמן סאקס לויד בלנקפיין עשוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה

סוכנויות הידיעות

20.3.2011 / 9:12

"נמאס לו להיות במוקד תשומת הלב והלעג", ציטט כתב רשת פוקס ניוז את חבריו של בלנקפיין



מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, עשוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה הנוכחית, כך דיווחה רשת הטלוויזיה פוקס ניוז בסוף השבוע.



כתב פוקס ניוז צ'רלי גספרינו דיווח על פרישתו הצפויה של בלנקפיין על סמך שיחות עם מקורביו, אשר אמרו כי בלנקפיין סיפר להם על רצונו לפרוש. ואולם דובר גולדמן סאקס הכחיש את הדיווח.



"דיברתי עם חבריו, והם אמרו לי שלדעתם השנה זו השנה האחרונה שלו בבנק", אמר גספרינו בדיווח, והוסיף כי החברים אמרו "שהוא עייף ונמאס לו לנהל את החברה ולהיות במוקד תשומת הלב והלעג, ושכנראה ב-2012, ואולי אפילו השנה, בלנקפיין לא יהיה מנכ"ל גולדמן סאקס".



בלנקפיין מכהן כמנכ"ל ויו"ר גולדמן סאקס מאז יוני 2006, אז התפטר קודמו, הנרי פולסון, כדי להתמנות לשר האוצר בממשלו של ג'ורג' וו. בוש. במהלך כהונתו ספג בלנקפיין ביקורת על מדיניות השכר של גולדמן וכן על התנהלות הבנק במהלך בועת הסאב-פריים.



בשנה שעברה הגישה רשות ני"ע בארה"ב (sec) אישומים נגד גולדמן, בטענה שהבנק הונה את לקוחותיו כששיווק להם אג"ח מגובות משכנתאות בשעה שהימר נגדן. הבנק שילם 550 מיליון דולר ליישוב האישומים, אך לא הודה באשמה.



הבלוג ביזנס אינסיידר העלה מספר שמות של מועמדים פוטנציאליים להחלפתו של בלנקפיין אם אכן יפרוש. המועמד הטבעי ביותר הוא יד ימינו של בלנקפיין וחברו הטוב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של גולדמן סאקס, גארי קוהן, שנהפך ל"פותר הבעיות" של בלנקפיין, לפי ביזנס אינסיידר. גורמים בגולדמן טוענים כי קוהן, אף ששומר על פרופיל נמוך, נחשב ל"גדול מהחיים" בתוך החברה.



מועמדים נוספים מלבד קוהן הם סגני היו"ר מייקל אוונס, מייקל שרווד וג'ון ויינברג. שרווד נחשב ל"בן חסותו" של בלנקפיין, והבנקאי הבכיר של החברה בבריטניה, ונמצא בגולדמן 25 שנה. ויינברג הוא בן לשושלת מנכ"לים ותיקה - אביו עמד בראש גולדמן סאקס בין 1976 ל-1990 וסבו כיהן כמנכ"ל הבנק בין 1930 ל-1969. אוונס זכה לתשומת לב לאחר שמונה בשנה שעברה להיות אחד מיושבי הראש של ועדת הסטנדרטים הבנקאיים של הבנק. שני שמות נוספים שעלו הם של דיוויד סולומון, ראש חטיבת בנקאות ההשקעות, ודיוויד הלר, מנהל משותף של חטיבת ני"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully