וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן דור עומדת בפני ביטול רישיון ההפעלה

זוהר בלומנקרנץ

20.3.2011 / 11:11

רת"א פועלת להקמת צוות לבחינת פתרון; בשלב זה אין בידי החברה הערכה כספית ביחס לנזק שייגרם



פגיעה בציבור הנוסעים ונזק כספי צפויים לסאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר, עקב הודעת רשות התעופה האזרחית (רת"א) כי היא שוקלת לבטל את רישיון ההפעלה המבצעי של החברה החל מ-1 באפריל השנה.



חברת דיווחה היום (א') לרשות לניירות ערך, כי הודעת רת"א היא בהמשך למגעים אשר קיימה עם סאן דור, באשר לדרישותיה לגבי הרישוי ולאופן התפעול המבצעי של החברה. "רת"א פועלת להקמת צוות לבחינת פתרון אפשרי למענה לטיסות סאן דור, אולם בשלב זה אין בידי החברה הערכה כספית ביחס לנזק שייגרם כתוצאה מהפסקת פעילותה האפשרית של סאן דור", נאמר בהודעת אל על לבורסה.



עם זאת, בענף התעופה מעריכים כי אם אכן יופסקו הטיסות דווקא לפני שיא עונת נסיעות הפסח, הנזק הכספי יהיה גבוה במיוחד. ראשי סאן דור השתתפו בסוף השבוע שעבר (ד') בשימוע שהתקיים בנציבות האיחוד האירופי, בעניין זה, בבריסל. זאת על מנת שהנציבות תחליט אם להטיל מגבלות תפעוליות על טיסותה של סאן דור לאירופה.



על פי רשות התעופה האזרחית ובהמשך לביקורות של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (ה-faa), רישיון סאן דור לוקה בחסר. שכן, אין היא עומדת בתנאים לקבלת רישיון מפעיל של חברת תעופה כגון מטוסים בבעלותה וצוותי אוויר משלה.



כיום סאן דור חוכרת מטוסים מחברת אל על ומשתמשת בטייסיה. החברה בת הוקמה בזמנו כדי לתת מענה להפסקת טיסותיה של אל על בשבתות וחגים - שאז היא מרכזת את עיקר טיסותיה. המהלך היה מקובל במשך שנים על הציבור הדתי ועל רשויות התעופה של ישראל.



ב-2010 הרחיבה סאן דור מאוד את פעילותה ותפסה את המקום הרביעי מבין כל חברות התעופה אשר פועלות בנתב"ג, בעלות מספר הנוסעים הרב ביותר. עפ"י נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) סאן הטיסה כ-425.9 אלף נוסעים ב-2010 - גידול של 15.5% לעומת 2009.



מחברת סאן דור נמסר היום בתגובה כי "סאן דור נמצאת בשיחות מול רשות התעופה האזרחית (רת"א) במטרה לגבש מתכונת פעולה מקובלת לפעילותה של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully