וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות המפרץ הפרסי; הבורסה הסעודית מזנקת ב-4%

סוכנויות הידיעות

20.3.2011 / 11:29

בורסת קטאר עולה ב-2.5% לאחר שהסכימה להצטרף למתקפה הבינלאומית על לוב



בורסות המפרץ הפרסי רושמות עליות שערים, בהובלת הבורסה הסעודית שעולה לשיא של שבועיים על רקע חבילת הטבות שעליה הודיע ביום שישי המלך עבדאללה במטרה למנוע מהומות בסעודיה.



בורסת סעודיה עולה ב-4.2%; בורסת דובאי עולה ב-2.6%; אבו דאבי מוסיפה 0.5%; קטאר מטפסת 2.5% לאחר שהסכימה להצטרף למתקפה על לוב; עומאן עולה ב-1.3%.



במדינות ברחבי המזרח התיכון - בהן סוריה, בחריין ותימן - התחוללו בסוף השבוע מהומות שבהן דרשו האזרחים שיפור בתנאי המחיה ובזכויות האדם ואת סילוקם של השלטונות המושחתים. מלך סעודיה עבדאללה יצא ביום שישי בנאום שבו הכריז על הטבות לאוכלוסיה, על רקע קריאות באינטרנט לקיים הפגנות נגד השלטון בממלכה.



עבדאללה הודיע בין היתר על בנייתן של 500 אלף יחידות דיור חדשות בהשקעה של 250 מיליארד ריאל (66.7 מיליארד דולר), העלאה של ערך המשכנתאות הניתנות לתושבים מקומיים, והטבות לסטודנטים ולצעירים. התוכנית שעליה הודיע המלך מגיעה לאחר שכבר הודיע בחודש שעבר על רפורמות בסך 36 מיליארד דולר.



בינתיים, נמשכת המתקפה הבינלאומית על לוב מן הים והאוויר. לטענת הטלוויזיה הלובית נהרגו למעלה מ-48 בני אדם בהתקפות, רובם ילדים. מקורות צבאיים אמריקאים אמרו אמנם כי עדיין מוקדם מדי לאמוד את השפעת ההתקפה על קדאפי, אך בכיר אמריקאי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מערכות ההגנה נגד מטוסים של לוב נפגעו בצורה קשה מאוד, עובדה המאפשרת למטוסי הקרב של המערב לפעול בביטחון יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully