וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון מעלים המלצה לבז"ן מ"החזק" ל"קנייה"

TheMarker Online

20.3.2011 / 12:35

מעלים את מחיר היעד ל-2.8 שקל, דיסקאונט של כ-18% מביא להמלצת "קנייה"



חברת בז"ן צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2010 ביום ב' 21.3.2011.



דו"חות הרבעון אינם רלוונטיים עקב ההשבתה הארוכה של בית הזיקוק. "למרות תוצאות שליליות בזיקוק שישפיעו על כלל החברה, אנו צופים רווח נקי חיובי כתוצאה מהטבות מס", אומר ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון. "אנו מעלים את מחיר היעד ל-2.8 שקל, דיסקאונט של כ-18% מביא אותנו להמלצת קנייה. אנו סבורים כי התוצאות הקשות של הרבעון הנוכחי מתומחרות במלואן וממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת החזקות."



הפסדים במגזר הזיקוק כתוצאה מהשבתה מתוכננת



תוצאות הרבעון האחרון לשנת 2010 אינן רלוונטיות מסיבות רבות, הסיבה העיקרית היא היות בית הזיקוק מושבת במהלך מחצית מימי הרבעון, מרווח הייחוס עלה במהלך החודש כתוצאה מחורף קשה באירופה ושביתה בצרפת במהלכה הושבתו בתי הזיקוק ובממוצע חודשי עמד על כ-2.8 דולר לחבית, למרות זאת היקף זיקוק נמוך אשר עמד להערכתנו על כ- 1.15 מיליון טון, שהם כ-8.5 מיליון חביות, לא כיסה את העלויות הקבועות ועל כן יציג מגזר הזיקוק הפסד של כ-22 מיליון דולר.



"מרווחים גבוהים במגזר הפטרוכימיה ימתנו במעט את השפעת מגזר הזיקוק אולם גם כאן, הירידה בניצולת הביאה לירידה ברווחים אשר להערכתנו יעמדו על כמחצית מהרווח ברבעון הקודם", אומר יונגר.



מה הלאה?



"הצהרות החברה במהלך שנת 2010 ובעיקר ברבעון הרביעי אודות חיבור לגז טבעי עד סוף שנת 2010 הותירו אותנו מעט סקפטיים, וזאת ללא כל קשר לבעיית האספקה מ-emg", אומר יונגר. "על כן במודל הערכת השווי שקללנו כמחצית בלבד מהתרומה השנתית הצפויה בשווי של כ-130 מיליון דולר, זאת כיוון והחברה מחויבת לעבור לשימוש בגז טבעי עד לחודש יולי 2011."



עם התייקרות מחירי המזוט עולה היום התרומה הצפויה מהשימוש בגז טבעי זאת גם אם החברה תידרש לרכוש גז במחירי spot העומדים על כ-6 דולר ל-mbtu או בתרחיש האופטימי יותר בו תוסדר האספקה מ-emg אך בעליית מחיר עד לרמה של כ-5.5 דולר ל-mbtu.



"אנו מעריכים כי החיסכון השנתי במחירי המזוט הנוכחיים עומד על כ-160-180 מיליון דולר ואנו אופטימיים יותר באשר למעבר החברה לגז כבר בתחילת הרבעון השני לשנה זו", אומר יונגר.



השקעות נוספות ומדיניות מס



עוד צפויה החברה לבצע השקעות נוספות במגזרי הפולימרים בהיקף של כ-100 מיליון דולר העשויים לתרום כ-80 מיליון דולר ל-ebitda במהלך שנת 2012.



השקעות אלו וכן שינוי במדיניות המס יתרמו רבות הן בהיבט התזרימי והן בהיבט החשבונאי ויביאו לתשלום מס מופחת ואף קבלת הטבות מס בשנים הקרובות, כפי שנראה ברבעון זה ועל כן צופים במגדל כי למרות מרווח ייחוס נמוך בשלב זה אנו נראה עליית מרווחים עם השלמת המעבר לגז טבעי, תרומת מהלך ההשקעות הנוסף והפעלת הפצחן אשר כבר נראית באופק. הטבות מס יביאו להצגת רווח נקי גם בתרחיש פסימי.



התפתחויות בזירה הבין-לאומית



האסון ביפן והשבתת בתי הזיקוק שם יביאו להערכתנו לעליית מרווחי הזיקוק באזור מזרח אסיה אשר יקרינו גם על הודו ואף על מרווחי הזיקוק במפרץ הפרסי.



"כמו כל גל, השפעתו פוחתת עם המרחק ועל כן אנו מעריכים כי מרווח האורל בים התיכון יושפע רק במשורה מעליית המרווח במזרח אסיה", מסביר יונגר. "לעומת המצב ביפן אנו סבורים כי אנו נמשיך להיות מושפעים מהנעשה בסביבתנו הקרובה ואנו נמשיך לעקוב אחר המצב הפוליטי המצרים ובעיקר בלוב."



"בהמשך למסמך שהוצאנו ביום 23-24/2 על חשיבותה של לוב כספק אנרגיה לאירופה ולאיטליה בעיקר, פגיעה בבתי הזיקוק בלוב ואי יציבות פוליטית במדינות נוספות באזור עשויה להביא לעלייה חדה במרווחי הזיקוק."



"לסיכום", אומר יונגר, "חיבור לצינור הגז נראה היום וודאי יותר מאשר האופטימיות ששררה כאן לפני כשלושה חודשים ואנו נראה במהלך הרבעון השני לשנת 2011 את תחילת היפרדותה של בז"ן מהתלות במרווח הזיקוק. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי יהיה שלילי ובהתאם להערכתנו בז"ן תסיים שנה לא מוצלחת."



"אנו סבורים כי הרבעון הראשון לשנת 2011 יהיה חיובי וברבעון השני כבר נראה את תרומת החיבור לגז. שנת 2012 נמצאת לפתחנו ואנו צופים כי בשנה זו נראה תרומה מלאה של החיבור לגז, תרומת ההשקעה בפולימרים ותחילת עבודה של הפצחן המימני (בהערכה שמרנית לא לפני סוף השנה)."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully