וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד העובדים הסוציאליים מכונס מהבוקר לדיון בשאלה אם לאשר את הסכם השכר

חיים ביאור

20.3.2011 / 16:28

שביתת העובדים הסוציאלים נכנסה היום לשבוע השלישי



חברי מרכז איגוד העובדים סוציאליים, בראשות יצחק פרי, מכונסים ברציפות משעות הבוקר בבית ההסתדרות בתל אביב כדי לדון בטיוטת הסכם השכר שגובשה בין ההסתדרות לבין משרד האוצר. הדיון מתקיים על רקע הפגנת מחאה שמקיימים בסמוך למקום כמה עשרות עובדים סוציאליים המתנגדים להסכם, בטענה שהוא מבטיח תגמול כספי נמוך מדי.



במהלך ישיבת המרכז נכנסו לאולם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד אבי ניסנקורן, והם ניסו לשכנע את חברי המרכז לאשר את ההסכם, ואולם מיעוט מהנוכחים ממשיכים להתנגד לו.



במהלך ההפגנה שלחו המפגינים במרוכז מסרונים ל-34 חברי מרכז האיגוד, שבהם קראו להם להימנע מחתימה על ההסכם.



הדרישה העיקרית של המפגינים היא שהממשלה תוציא צו הרחבה שיחיל אוטומטית את הסכם השכר שיושג – גם על העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות המעניקות שירותי רווחה שהופרטו. ואולם האוצר הבהיר שלא ניתן להוציא צו הרחבה שיחול על העמותות, מכיוון שאלה אינן חלק מהמגזר הציבורי.



ההסכם שגובש - ואשר ממתין כעת לאישור של חברי מרכז איגוד העובדים הסוציאליים כולל את התוספת שהושגה לכלל עובדי המגזר הציבורי בשיעור של 7.25%, המענק החד פעמי שיקבלו כלל עובדי המגזר הציבורי בסך 2,000 שקל, תוספת קבועה של 300-500 שקל לעובדת שלה עד 2 ילדים שגילם עד 5 שנים, תוספת אחידה בסך 1,100 שקל לכל עובד, שתחולק לארבע פעימות, החל מינואר 2011 ועד ינואר 2014, הגדלת ההפרשה לפנסיה ב-2% והארכת שבוע העבודה בשעה וחצי, ל-40.5 שעות לעומת 39 שעות כיום. עובדים בעמותות יקבלו שכר תחילי שלא יפחת מ-7,000 שקל.



אם וכאשר יאשר איגוד העובדים הסוציאליים את סעיפי ההסכם, יחלו משפטני האוצר וההסתדרות בניסוח המשפטי שלו, דבר שיסלול את הדרך לחתימה סופית על ההסכם וסיום השביתה, שהיום נכנסה לשבוע השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully