וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ חצרים דחה על הסף רכישת נטפים תמורת940 מיליון דולר

עמירם כהן

20.3.2011 / 17:41

המחיר שדרשו השותפים האחרים בעבור נטפים גבוה מדי; רק איפקס ופרימרה ימשיכו להתחרות על החברה



הצוות הכלכלי של קיבוץ חצרים לעניין רכישת השליטה בנטפים ("צוות ה-11") דחה את הצעת המכר המשותפת של שותפיו של הקיבוץ בנטפים (הקיבוצים מגל ויפתח וקרנות ההשקעה מרקסטון וטנא) למכור לקיבוץ את מניותיהם לפי שווי החברה בסך של 940 מיליון דולר. אמנם תוקף ההצעה יפוג רק הלילה בחצות אך בקיבוץ חצרים לא סבורים שההחלטה לדחות את ההצעה תשונה.



מקור בצוות הכלכלי המלווה את המו"מ אמר ל-themarker, כי התקבלה החלטה שלא להיענות בחיוב להצעה לפי מחיר החברה שמבקשים שותפי חצרים לנטפים. "הקיבוץ ממשיך לנהל את המו"מ עם כל הגורמים הרלוונטיים לנושא ואכן יש בכוונתו לרכוש מניות, אך אין כל ספק בקרב חברי הצוות כי אף גורם איתו מנהל הקיבוץ מו"מ, לא יגיש לקיבוץ הצעת מכר לפי שווה חברה דומה או זהה להצעה המשותפת שקיבל הקיבוץ משותפיו", אמר המקור. "אני מניח שאנחנו יכולים לגמור עסקה במחיר הוגן תוך שבועיים מהרגע שנסכם על המחיר. אני גם יכול לומר שחצרים אינה מתכוונת למכור אפילו מנייה אחת ממניותיה והיא תמשיך להחזיק באחזקות גבוהות בחברה בכל סיטואציה אפשרית. נטפים מזוהה עם חצרים והיא תמשיך להיות מזוהה עם חצרים", הוסיף הגורם. נטפים מעוניינת בהגדלת אחזקותיה בנטפים כדי שתוכל להכניס לחברה משקיע אסטרטגי גדול.



לשאלה האם יש עדיין אפשרות למהפך בעמדת הקיבוץ, אמר הגורם כי קיבוץ חצרים עסק ובחן את הנושא חודשים רבים והקיבוץ מוכן להצעה הוגנת, ראויה, נכונה ומתאימה. עוד אמר כי לקיבוץ יש גיבוי כספי לרכוש את המניות וזו כוונתנו: "אך אנחנו מצפים להצעה הוגנת".



בקיבוץ פועלת מזכירות כלכלית המונה ביחד עם צוות ההיגוי לנושא רכישת המניות כ-20 חברים והיא מעורבת בכל שלבי המו"מ יחד עם האסיפה הכללית שמעודכנת בחלק מהפרטים, ואם המו"מ יגיע לידי מיצוי ותתקבל החלטה הנושא יובא לאישור סופי באסיפת החברים.



מקור כלכלי בקיבוץ הביע תרעומת על שותפיה של חצרים בנטפים, שהגישו לקיבוץ הצעת מכר משותפת": "דחינו על הסף את ההצעות שהציעו כולם יחד, בצורה שבה זה הוגש: "בעברית פשוטה ניסו להכתיב לנו מחיר למניות וזה לא מקובל עלינו ולא יעבוד ולא עבד. אנחנו בודקים את המחירים שאנחנו יכולים להציע ומנהלים מו"מ לפי איך שאנחנו מבינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully