וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים ממשיכים בשביתה

20.3.2011 / 17:48

השביתה נמשכת: בתום דיון שנערך למשך היום כולו, החליטו באיגוד העובדים הסוציאליים לדחות את ההסכם עם האוצר בנוגע לתוספת השכר לעובדים שגובש בימים האחרונים

חברי מרכז איגוד העובדים הסוציאליים החליטו היום ברוב קטן לדחות את ההסכם שגיבשו ההסתדרות וראשי האיגוד עם משרד האוצר בנוגע לתוספת השכר לעובדים הסוציאליים במגזר הציבורי. משמעות ההחלטה היא שעשרת אלפים העובדים הסוציאליים ימשיכו בשביתה ובד בבד האיגוד ידרוש ממשרד האוצר להיכנס עמו למו"מ על תיקון סעיפי ההסכם שגובשו בימים האחרונים.

34 חברי המרכז התכנסו בבית ההסתדרות לדיון שנמשך במשך כל היום ועלה לטונים גבוהים. במהלך הישיבה נכנסו לאולם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן והשניים ניסו לשכנע את חברי המרכז כי טיוטת ההסכם שהושגה טובה לעובדים הסוציאליים. ואולם בהצבעה שנערכה על גורל ההסכם התקבלה תוצאה מפתיעה: 14 חברי המרכז הרימו את ידם נגד ההסכם מול 11 שהצביעו נגדו. יתר המשתתפים בדיון נמנעו.

במהלך הישיבה הפגינו כל העת עשרות עובדים סוציאליים וסטודנטים לעבודה סוציאלית נגד טיוטת ההסכם. הם טענו כי התוספת המובטחת לעובדים הסוציאליים במסגרת ההסכם אינה מתקנת את מצבם הקשה לעומת קבוצות עובדים אחרות במגזר הציבורי. מתנגדי ההסכם מבין חברי המרכז וגם מקרב המפגינים, דורשים לבטל את הארכת שעות העבודה השבועיות ל-40.5 לעומת 39 שעות כיום. הם דורשים שהתוספת האחידה בסך 1,100 שקלים תשולם בפעימה אחת, או לכל היותר שתי פעימות, במקום ארבע פעימות. עוד הם דורשים שהמדינה תוציא צו הרחבה כדי שהסכם השכר יחול גם על עובדי העמותות המעניקות שירותי רווחה שהופרטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully