וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ההשקעות של פרמירה תחליט מחר אם לרכוש את כלל ביטוח

נועם בר

20.3.2011 / 20:16

הקרן האירופית תחליט אם לרכוש את כלל לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר - פרמיה של כ-28% על שווי שוק החברה



הסתיימה בדיקת הנאותות שביצעה בשבועות האחרונים קרן פרמירה לקבוצת כלל, לקראת רכישתה הצפויה מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. מחר, עם פתיחת שבוע העבודה באירופה, תתכנס ועדת ההשקעות של קרן ההשקעות האירופית כדי להחליט אם לבצע את הרכישה.



מתווה העסקה בין פרמירה לאי.די.בי כולל רכישה של 55% ממניות כלל ביטוח שמחזיקה אי.די.בי, לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר לכלל, עם אפשרות להשלמת המחיר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר לכלל - כפוף לביצועים עתידיים שיוגדרו לכלל ביטוח. לפי שער דולר של 3.55 שקלים לדולר, מדובר ב-3.1 מיליארד שקל שיעברו מיידית לאי.די.בי; 585 מיליון שקל נוספים יועברו בעתיד, אם כלל תעמוד בביצועים שיקבעו הצדדים.



שווי של 1.9 מיליארד דולר לכלל ביטוח משקף פרמיה של כ-28% על מחיר השוק של החברה, שהיה בסוף השבוע 5.29 מיליארד שקל. משקיעים בענף הביטוח מעריכים כי השלמת העסקה תציף ערך לשאר המניות בענף.



עם זאת, בשבוע שעבר טען האנליסט מאיר סלייטר מדש ברוקראז' כי בנטרול פרמיית שליטה של 15%-20%, שבדרך כלל מתלווה לעסקות כאלה, מדובר בפרמיה לא משמעותית על מחיר השוק של כלל - כך שהשווי לכלל שמבטאת העסקה אינו מהווה בשורה משמעותית לבעלי המניות מהציבור שאינם שותפים לעסקה.



כלל ביטוח היא קבוצת הביטוח השנייה בגודלה בישראל, אחרי מגדל, ומנהלת נכסים בהיקף של כ-145 מיליארד שקל, כולל 30 מיליארד שקל המנוהלים בחברת ניהול תיקים בארה"ב, שבה מחזיקה קבוצת כלל כ-52%. כלל ביטוח פעילה בכל תחומי הביטוח, כמו גם בתחומי הפיננסים והפנסיה.



פרמירה היא קרן השקעות אירופית שהוקמה ב-1985. הקרן פועלת ב-26 מדינות באירופה, צפון אמריקה ואסיה, ומנהלת כ-20 מיליארד יורו. מאז הקמתה ביצעה פרמירה 190 השקעות בחברות במגוון תחומים. 38% מההשקעות בוצעו בתחום הקמעונות ו-32% בתחומי הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת. תחום הביטוח, שבו מבקשת כעת פרמירה להשקיע, אינו זר לקרן - באמצע 2007 רכשה פרמירה את שתי חברות הביטוח הבריטיות saga ו-aa. גם השוק הישראלי מוכר לפרמירה - היא ביצעה בתחילת 2009 השקעה בחברת הטלקום אן.די.אס.



בקרן פרמירה סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully