וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם חברי הכנסת מהליכוד המתנגדים לחוק ששינסקי

צבי זרחיה

21.3.2011 / 7:01



>> ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם שלושת חברי הכנסת של הליכוד החברים בוועדת הכספים ומתנגדים לחוק מיסוי ההכנסות מאוצרות גז ונפט (חוק ששינסקי) - ציון פיניאן, זאב אלקין ומירי רגב. נתניהו יקרא לח"כים לתמוך בהמלצות כפי שאושרו על ידי הממשלה, וידגיש כי מדובר לא רק בהחלטת ממשלה אלא בהחלטה שהתקבלה לפני כמה שבועות על ידי סיעת הליכוד. נתניהו ידרוש מהח"כים למלא אחר המשמעת הקואליציונית.

פיניאן, המשמש מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ומתנגד להמלצות במתכונתן הנוכחית, אמר: "אנסה להציע שינויים בהמלצות בכפוף להחלטת סיעת הליכוד. לאחר הפגישה עם ראש הממשלה אגבש הצעה אחידה וסופית שתוגש על ידי חברי הליכוד בוועדה".



בכנסת מעריכים כי לא תהיה פשרה בסוגיית גובה ההיטל שיוטל על חברות הגז. שר האוצר יובל שטייניץ אמר בסוף השבוע לח"כים כי לא ייכנע בנושא ההיטל, ואילו נתניהו אמר כי "כל שינוי בהחלטות יהיה פגיעה בציבור". לדברי מקורבי נתניהו, "נבחרי הציבור חייבים להביא בחשבון קודם כל את הציבור והאינטרסים שלו. נתניהו למד את כל החומר לעומק והוא סבור שבהמלצות ששינסקי יש רווח הגון ליזמים ותקבולים נכונים לציבור".



עם זאת, בכנסת מעריכים כי לא מן הנמנע שתוצע על ידי הח"כים פשרה שתקל על חברות הגז, בהכרה בהוצאות פחת ופיתוח, בניכוי האזילה וכן בהגדרת שותפות גז ובגובה המס על המשקיעים הקטנים.



בוועדת הכספים קיים רוב בעד המלצות ששינסקי גם בלי שלושת הח"כים מהליכוד. ואולם נתניהו לא מוכן לאשר את ההמלצות ברוב קולות האופוזיציה. ההצבעות על חוק ששינסקי בוועדה צפויות להיערך מחרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully